Avatar billede JTPUK Nybegynder
25. januar 2015 - 10:21 Der er 8 kommentarer

Datoer for opsigelse

Hejsa derude.

Jeg sidder og er lidt i tvivl om hvilke datoer jeg skal skrive i min opsigelse af mit lejemål.
Der står som i mange andre leje kontrakter:
"Medmindre andet er aftalt og anført i kontraktens § 11, kan lejer opsige lejeaftaler om beboelseslejligheder med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag."

Jeg overtager min nye bolig den 20. apirl og regner med at være ude fra min tidligere bolig den 1. maj.

Men skriver jeg i min opsigelse at jeg opsiger mit lejemål den 31.01.2015 med fraflytning den 01.05.2015 eller den 30.04.2015??
Eller opsiger jeg mit lejemål pr 01.02.2015??

Håber nogen kan hjælpe mig...

Mon det betyder noget at den 1. feb er en lørdag?? og at den 1. maj er en helligdag???

Hilsen
Fraflytteren
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2015 - 13:07 #1
opsig bare din lejlighed med dags dato (altså 25/01-15) og skriv, at du er ude senest 30/04-15 - så finder selskabet selv ud af det.
Avatar billede JTPUK Nybegynder
25. januar 2015 - 13:14 #2
Det er ikke igennem et selskab, men privat. Derfor vil jeg gerne have det gjort HELT rigtigt, så det ikke kan komme tilbage til mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2015 - 13:23 #3
Derfor må du alligevel gerne opsige i dag. Alt andet lige, så får udlejer jo bare besked 5 dage tidligere.
Avatar billede JTPUK Nybegynder
26. januar 2015 - 07:31 #4
Mange tak for hjælpen
Avatar billede finb Ekspert
26. januar 2015 - 10:10 #5
Du skal altid være ude af din lejlighed
månedens sidste dag kl. 1200 middag.
Avatar billede JTPUK Nybegynder
27. januar 2015 - 06:07 #6
"Normalt (med mindre andet fremgår af jeres lejekontrakt) har du tre måneders opsigelse, dvs. at du skal have opsagt din bolig senest den sidste hverdag i den måned, hvor der er tre måneder til den første hverdag (som ikke er dagen før en helligdag) i den måned, du ønsker at være flyttet fra boligen."

Betyder det at jeg skal opsige mit lejemål den 30. januar og ikke den 31.?? (Den 31. er en lærdag)
Og når jeg nu får at vide at jeg skal være ude den sidste dag på måneden... men dagen efter (altså den 1. april) er en helligdag.... (Stor bededag) Hvad gør jeg så??????????
Avatar billede finb Ekspert
27. januar 2015 - 14:32 #7
Principielt skal du bo på hotel,
men tal dog med udlejer, find
en fornuftig løsning !
Avatar billede Henriksen Praktikant
16. december 2016 - 14:23 #8
Der forefindes altid fornuftige løsninger - hvis man leder længe nok.
Jeg tror det vigtigste er, at du sørger for kommunikation med udlejer (og dokumentation på dette).
Jeg ejer selv en række boliger, hvis beboere jeg har en god kommunikation med.
Se her ---> http://ejendomswatch.dk/secure/Ejendomsnyt/article8544931.ece
Det kan være en god idé at være på forkant med det hele, så du ikke bliver snydt. Eller burde du få ekspertråd - det gjorde jeg (http://startvaekst.dk/raadgiverboersen.dk/rprofil/379468/1002)