Avatar billede downloading Nybegynder
25. januar 2015 - 22:53 Der er 1 løsning

Design PHP API med MySQL database - evt Apigee?

Jeg er ved at lave et system der består af en Apache PHP server med MySQL. Jeg har så designet en API som kan oprette, hente og søge i relevant information. Requests og svar er JSON.

Jeg vil rigtig gerne have user authentication således at API'en kun kan bruges af brugere af mit system. Jeg kunne også godt tænke mig at have detaljeret statistik på hvem der bruger min API, hvornår, hvor meget osv osv.

Jeg har designet min API i Apiary og overvejer om Apigee det korrekte produkt i forbindelse med bruger delen og statistikken. Er der nogle der har nogle erfaringer med Apigee?

Hvad skal / skal man ikke gøre når man laver en API i PHP på en Apache server?

Jeg håber meget at nogle har nogle råd de kan dele.

På forhånd tak.
Avatar billede downloading Nybegynder
10. maj 2015 - 00:18 #1
Jeg endte med en løsning bestående af en PHP server med MySQL og Fat Free Framework som platform. Apigee bruges som proxy og kan stærkt anbefales.