Avatar billede dronningen Novice
27. januar 2015 - 16:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Spyware - hvordan kommer man af med den?

XP Home

Jeg kom for skade at downloade Spyware. Jeg kan se mappen, men kan ikke fjerne den. Ej heller udgiverens mappe. Når jeg prøver, meddeles det, at den bruges af et andet program, som jeg skal slukke først. Den åbner altså smart et baggrundsprogram, som jeg ikke kan komme til.
Hvordan finder jeg frem til dette? Kan jeg i det hele taget?
Der er et eller andet i computeren, der lukker andre programmer op, end dem, jeg beder om.
Kan jeg selv luske det ud, eller hedder det: Reinstallation?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2015 - 16:51 #1
installer og rens med
www.malwarebytes.org
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 16:53 #2
Enig i #1 , men vil også anbefale  du kører AdwCleaner:

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 16:55 #3
Hvilket antivirus program beskytter din pc?
Hvilken browser bruger du?

Vil anbefale du ikke bruger MSE antivirus.
Vil anbefale du ikke bruger IE8
Avatar billede dronningen Novice
27. januar 2015 - 17:25 #4
Jeg har brugt malwarebytes, men den kan ikke genkende det som malware.
Jeg prøver lige adwarecl.
Avatar billede dronningen Novice
27. januar 2015 - 17:41 #5
"Denne side ikke tilgængelig" Yippeeee! Sådan er det å tit på denne computer.
XP Home
explorer 8
Valgt browser Google chrome (den eneste, der kan holde denne puter stabil.
Avatar billede dronningen Novice
27. januar 2015 - 17:43 #6
Jeg er bruger på denne lånte computer.
Den er fra 2004 og hvis jeg ikke kan få ejerens koder, kan jeg slet ikke komme til at ændre/smide vise filer ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:00 #7
Gem installationesfilen på usb fra den maskine du skriver på nu og installer den efterfølgedne på den syge Xp maskine.
Læg loggen ind i tråden.
Avatar billede dronningen Novice
27. januar 2015 - 23:47 #8
Det er en og samme pc, så det kan jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 15:56 #9
Nej ok. Det så jeg først bagefter.
Hvis du starter den op i fejlsikret med netværk (spam F8 under opstert og vælg fejlsikret med netværk) kan du så få lov til at hente AdwCleaner og køre det?
Avatar billede dronningen Novice
28. januar 2015 - 16:28 #10
Det skete der ikke meget ved. Jeg trykkede F8 som død og djævel, men den lukkede bare op på vanlig vis. Hvad mener du med "spam F8"?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 17:00 #11
At starte med at trykke gentagne gange på F8 til denne skærm fremkommer:

http://kimludvigsen.dk/billeder/fejlsikret/fejlsikret-t01b.png
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 17:01 #12
Og det er fra pc opstart man gør det.
Avatar billede dronningen Novice
28. januar 2015 - 21:39 #13
Det gjorde jeg også, men den var upåvirket. Har forresten prøvet det før med samme resultat. Jeg ved, at der ligger en instruktion i "spørgsmål og hjælp", men det får jeg ikke tid til lige nu. Dog tror jeg, at der efterhånden er mange mangler her. Slimdriver bliver også ved med at opdatere - fra jeg går i seng til jeg står op - uden at være færdig med den samme fil. Der er et eller andet galt, - så der er nok ikke så meget at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 22:08 #14
Kan du systemgendanne tilbage til en dato hvor den virkede ordentligt?
Avatar billede dronningen Novice
29. januar 2015 - 00:29 #15
Nej. Systemgendanne kan den s´mænd heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2015 - 06:46 #16
Hvad var løsningen?
Kunne forstå at Malwarebytes ikke kunne hjælpe dig, og du alligevel har lukket med dette svar?
Avatar billede dronningen Novice
29. januar 2015 - 10:26 #17
Der er vist ikke andre løsninger end reinstallation, fordi nogle af de filer, der skulle igansætte hjælpeprocesser som Systemgendannelse sandsynligvis er marode.
Kan jeg give points to gange,k så send mig et svar. Jeg fik bare besked på at lukke mine tråde.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2015 - 15:39 #18
Lukke tråde det skal man selvfølgelig gøre, men så lang tid du er i gang med at arbejde i tråden behøver du ikke lukke. Denne tråd her er jo ogsåkun 2 dage gammel.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål, så er det sikkert en god ide at geninstallere.

Problemet kan dog være at du får svært ved at hente opdateringer til XP, og browseren IE8 er jo ret usikker, så det er ikke lige til.
Der kan ikke uddeles point mere i den tråd her.
Avatar billede dronningen Novice
29. januar 2015 - 16:37 #19
OK. IE8? Jeg ved ikke rigtigt hvad det, hvad det er, så den har jeg aldrig lukket ind. Egentlig burde installationsfiler til XP ligge ganske gratis på nettet, men det kommer de vist ikke til, så længe, de overhovedet kan bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2015 - 19:10 #20
IE8 er Internet Explorer browseren som der er den sidste som Xp kan køre med.
Jeg har ikke nogen XP Home edition cd du kunne låne desværre. Den home edition jeg havde lå på computeren da jeg købte den.

Hopper af her nu. Fortsat god aften :-)
Avatar billede dronningen Novice
30. januar 2015 - 12:18 #21
Nå, ja, det er vist den, jeg har. Er Explorer 7 bedre?