Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2015 - 09:55 Der er 1 løsning

Declare function ... As String giver runtime error

Nedenstående virker på XP, men ikke Win7.

Dette virker:
Public Declare Function GetDLLVersion_DMB Lib "dinmessbus32.dll" () As Double

Dette virker i XP, men Excel crasher i Windows 7:
Public Declare Function GetDLLVersionText_DMB Lib "dinmessbus32.dll" () As String

Der er flere funktioner i .dll-filen, og alle, der er defineret As String fejler.

Hvad er forskellen på Xp og Windows 7 angående dette? Hvad kan der gøres?

Hent evt. filerne her: http://www.re-elteknik.dk/download/DIN_Messbus.rar

Delphi's .exe fil virker, og Excel virker på XP, men kun noget af det på Win7
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2015 - 07:01 #1
Det kan ikke lade sig gøre :-(