Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
01. februar 2015 - 17:22 Der er 12 kommentarer

Bios

Hej

Jeg prøvede at opdaterer min Bios via det automatiske opdaterings som Gigabyte har.

Jeg hentede det, installerede det og forsøgte at genstarte igen, men den crasher når den starter med at loade mit styresystem windows 7 64bit.

Hvordan kan jeg løse dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2015 - 18:59 #1
i bios sætter du den til default-data. Gemmer, og genstarter.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
02. februar 2015 - 17:57 #2
Tak men hvordan kommer jeg ind i Bios?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2015 - 18:10 #3
Det er lige når den starter - før Windows - tryk på [Del] en masse gange. Hvis den fortsætter til Windows, så sluk og prøv igen lidt tidligere.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
02. februar 2015 - 18:12 #4
Hej Claes57

Tak.

hvor på siden sætter jeg den så til default-data?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2015 - 18:35 #5
Jeg ved ikke hvilken bios, der er på dit system. Prøv at Google 'bios default' og vis billeder. Der er mange, og nogle ligner det, som din pc viser. Så er det bare at vælge - ellers kan du altid gå ud uden at gemme ændringer, så du ødelægger ikke noget ved at se dig omkring i bios.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
02. februar 2015 - 18:52 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2015 - 19:17 #7
1) hvorfor ville du opdatere bios? Hvis den virkede før, hvad var med i opdatering, som du havde brug for.
2) hvorfor tør du så ikke bare klikke på fremhævet punkt jf billede i bios? Alt andet lige, så kan det jo ikke blive dårligere end en win- der ikke virker.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
03. februar 2015 - 01:24 #8
Hej

jeg har prøvet at klikke på det og genstarte men den går stadig ned når den prøver at loade windows ind.

tusind tak for hjælpen må prøve noget andet
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2015 - 01:48 #9
Efter du har klikket på det, så skal du gemme det - F10 er gem&afslut.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
03. februar 2015 - 16:02 #10
Hej

det har jeg gjort
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2015 - 16:39 #11
Boot på cd med Windows, og vælg reparer.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
04. februar 2015 - 03:48 #12
Har jeg også prøvet og den kan den ikke.

den vil lave en ny installation også mister jeg alt.

så må nok tage harddisken ud og tømme den .