Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 14:49 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Sider er længe om at lukke

Når jeg surfer på nettet har jeg ofte det problem når flere sider er åben samtidig, at de ikke vil lukke når jeg klikker på krydset i fanen. Der kan gå helt op mod ti sekunder før der sker noget.
Eller også fryser lortet. Siderne bliver hvide. Og forneden kommer en lille rude med teksten 'Gendan webside'. Nogle gange kan grafikken heller ikke følge med. En del af side ses som sort, inden den viser sig rigtigt.

Det er efterhånden et stort problem.

Har haft spørgsmålet på før, men fik det ikke løst.
http://www.eksperten.dk/spm/999975

Internet Explorer 11.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 16:31 #1
Har du overvejet at nedgradere (afinstallere IE11) din browser til IE10 for at se om det løser problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 16:35 #2
Har du selv været inde og indstille på browserens indstillinger?
Man kan nulstille browserindstillingerne:
http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/reset-ie-settings#ie=ie-11
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 17:04 #3
det lyder som om du har for lidt RAM
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 19:37 #4
220661
Nej har ikke tænkt på at nedgradere. Men det vil jeg så prøve som det første.

Det eneste jeg har ændret (ud over startside) under Internetindstillinger (går ud fra det er det du mener) er behandling af cookies.
Hvilke ændringer der vil kunne forårsage noget sådan?

sidwave
Jeg kan godt få øje på logikken mellem symptomerne og ram. Problemet er bare det ikke har været der al den tid jeg har haft computeren. Har tjekket ram. Du skulle være i orden.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 19:38 #5
De skulle være i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 19:53 #6
Er det kun i IE du har problemer?
Har du prøvet anden browser for at se om problemet er der også?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 04:44 #7
Har nu prøvet med Google Chrome.
Det ser ikke ud til der er problemer med den. Altså er det åbenbart Explorer 11(?)

Det er godt at have fundet et alternativ der virker. Men jeg er ikke ubetinget glad. Vil allerhelst bruge Explorer. Kan jeg bedst lide.
Der er også en ting der ikke fungere for mig ved Chrome. Når jeg bruger Explorer har på grund af min skærm størrelse permanent zoom stående på 125 %. Der bliver den! Det gør den tilsyneladende ikke i Chrome(?). Selv om jeg stiller den på 125, skal jeg ofte når jeg åbner en side på en ny fane indstille den igen (fordi den står på 100). Kan jeg ikke forstå. Men dur gør det ikke. Er bøvlet og irriterende. Ved dog ikke om det er mig der ikke har ordentlig styr på hvordan den fungere.

Hvor om alt er, vil jeg prøve at nedgradere også. Til Explorer 10.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 04:49 #8
Citat: Hvor om alt er, vil jeg prøve at nedgradere også. Til Explorer 10.

Ved nærmere eftertanke har jeg desværre en ide om det ikke nytter noget. Er ikke forfærdelig længe siden jeg benyttede Explorer 10 i stedet for 11 (fordi den modsat 11 stadig har 'Offline' muligheden). Så vidt jeg erindre var problemet der også dengang. Er dog ikke 100 % sikker.
Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 04:51 #9
Forstår ikke hvorfor Explorer 11 lige netop ikke fungere på min computer.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 15:32 #10
Kan ikke finde ud af hverken at finde eller hente Explorer 10. Uanset om jeg forsøger at finde den på Microfts side eller et andet sted, får jeg samme svar: Du har allerede ... bla.bla bla ...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 15:33 #11
Du har allerede den nyeste version. Tak fordi du bla bla bla ...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2015 - 15:48 #12
Hej igen. For at gå tilbage i IE skal du ind og afinstallere den under programmer og funktioner (tilføj fjern programmer)
Du skal have tjekket af at Windows opdatereringer er synlige for at se den.
Når du vælger fjern bør den gå tilbage til IE10.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2015 - 15:50 #13
#9 Mangler eller har du med vilje undladt at hente nogle opdateringer til Windows? Opdateringer der ligger gemt?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 16:24 #14
Der er ikke noget i Tilføj/fjern programmer der hedder Internet explorer. Borset fra "Internet Explorer (Enable DEP)".

Tror jeg har alle opdateringer. Når jeg søger får jeg at vide Windows er opdateret. Og når jeg klikker på "Gendan skjulte opdateringer", er den tom og skriver "Der er ingen skjulte opdateringer til computeren".
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 16:44 #15
Vender tilbage senere. Har nogle ting jeg er nødt til at tage mig af.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2015 - 17:04 #16
Det forstår jeg ikke??
http://www.wikihow.com/Uninstall-Internet-Explorer-11-for-Windows-7

Har du prøvet at tjekke disken for fejl med chkdsk?
http://www.w7forums.com/threads/how-to-use-chkdsk-check-disk.448/
Mærk begge bokse af før du tjekker

Og også tjekke systemfiler for fejl:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Hav gerne en Windows cd i drev, hvis du har sådan en.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 22:29 #17
Har kigget linket. Og det gør jeg så heller ikke. Men den er der ikke. Den nævnte er den eneste med I.

Prøver de andre to ting.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 22:34 #18
Sorry. Fik ikke kigget det ordentligt. Har ikke så meget styr på den her slags, så kiggede i programmerne under tilføj/fjern. der man kommer ind først. Har forstået jeg - logisk nok ... :/ - skal kigge under Installerede opdateringer. Og der er den (selvfølgelig).
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2015 - 22:35 #19
Men prøver de to andre ting først.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2015 - 22:47 #20
Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2015 - 16:00 #21
Det hjalp ikke at søge efter fejl/reparere.

Har nu afinstalleret Explorer 11. Men den går efterfølgende tilbage til 8. Ikke 10. Jeg kan ikke finde download til 10 på Microsofts side. Vil ikke hente den andet sted. Man risikere at får alt muligt lort med.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2015 - 16:08 #22
Nå, Windows Update fandt den.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 19:24 #23
#22 Nemlig :-)
Håber problemet er løst når du kommer tilbage til IE11.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 04:28 #24
Det har ikke hjulpet noget. Er stadig det samme.

Har ikke en pind forstand på det. Men har en mistanke om det er hardware problemer.
Hvad det så end skulle være. Ram ser ud til at være i orden. Og der burde vel også være nok af dem. Computeren er godt 5 år gammel. Og så længe har jeg i hvert fald ikke haft problemet. Skærmen er købt 1. november 2014. Altså helt ny.

Kan være alt dette er ligegyldigt. Ved intet om hardware.

-

Citat: "Håber problemet er løst når du kommer tilbage til IE11."

Du mener vel 10?
Eller skulle jeg afinstallere 11 og installere den igen?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 04:32 #25
Tilføjelse. Nogle gange - kan ikke lige huske præcis i hvilken situation det sker - har skærmbilledet problemer med at opdatere. Et par sekunder mangler en del af skærmbilledet mens en anden del er sort/e "firkanter".
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 04:34 #26
... mens en anden del er sort/e "firkant/er".
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2015 - 16:25 #27
#24 Hvis problemet er kommet tilbage med IE10, vil det sikkert ikke afhjælpe at installere IE11.

Jeg er ikke sikker på at problemet er hardware, når du kan køre med Crome uden problemer.
Tror mere det har noget med samarbejde mellem software at gøre, og måske på grafikken og driveren til dette. Jeg har også selv en smule problemer på min her ind imellem med at der kommer vandette striber på skærmen, som dog forsvinder når jeg trykker F5.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 18:28 #28
Har jeg skrevet der ingen problemer er med Chrome? kan jeg ikke engang huske. Bruger lige lid tid på at teste med den igen. Om ikke andet, for at være helt sikker.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 18:29 #29
Skal lige bruge nogle timer. Min mor er troppet op med sin computer, så er nødt til at ordne den først.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2015 - 21:11 #30
Du skrev i #7 at du havde afprøvet Crome, da jeg bad dig om at teste om du havde problemer hvis du brugte en anden browser.
Du skrev tilbage:
"Har nu prøvet med Google Chrome.
Det ser ikke ud til der er problemer med den. Altså er det åbenbart Explorer 11(?"
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 15:52 #31
Ja kan godt huske det nu.

Fik ikke teste så meget at jeg følte mig 100 % sikker. Derfor jeg skrev "ser ud til". Har nu testet igen. Der er også her en smule forsinkelse når jeg lukker. Men det er meget lidt sammenlignet med Explorer. Og jeg kan skifte mellem fanerne. Der kan gå et sekund eller sådan noget, før den reager med mange faner åbnet. Men der er nok naturligt(?).

Så er det bare at jeg ikke bryder mig om browseren i øvrigt. Især det med den ikke bliver på 125 % som jeg ser alle side på, er noget lort. Forstår ikke hvis den ikke kan indstilles til det fast.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2015 - 23:19 #32
Jeg har heller ikke brugt Crome. Men Firefox har jeg brugt. Holder man shift nede og scroller kan man ændre på størrelsen af skærmbilledet.
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. februar 2015 - 08:59 #33
Hvis du under Indstillinger i Chrome vælger "Vis avancerede indstillinger...", kan du så ikke under "Webindhold" vælge, hvilken zoomfaktor, der skal anvendes?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 05:14 #34
Jo. Var netop det jeg ledte efter. Tak!
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 05:19 #35
Nu har jeg så en browser der fungere. Hvorfor er jeg så stadig ked af at droppe Explorer(?). Kan af en eller anden grund stadig bedst lide den.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2015 - 15:50 #36
#35 Det er en vane man får sig. Jeg brugte også selv Firefox som standard browser, men fik problemer med den når den skulle vise video på Facebook. Siden frøs og det hele hakkede. Crome havde samme problem. Men Explorer den virker. Så derfor er det den jeg bruger nu.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:58 #37
-