Avatar billede mccookie Seniormester
13. februar 2015 - 06:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA Excel

Hej,

Jeg har kastet mig ud at lære lidt om VBA/Excel...... og ganske simpelt, Google, læse, prøve, læse, prøve osv. osv.

Jeg har kommet igang og arbejder med denne test:

Sub CreatePivotTable()
'PURPOSE: Creates a brand new Pivot table on a new worksheet from data in the ActiveSheet
'Source: www.TheSpreadsheetGuru.com

Dim sht As Worksheet
Dim pvtCache As PivotCache
Dim pvt As PivotTable
Dim StartPvt As String
Dim SrcData As String

'Determine the data range you want to pivot
  SrcData = ActiveSheet.Name & "!" & Range("A1:D9").Address(ReferenceStyle:=xlR1C1)

'Create a new worksheet
  Set sht = Sheets.Add

'Where do you want Pivot Table to start?
  StartPvt = sht.Name & "!" & sht.Range("A3").Address(ReferenceStyle:=xlR1C1)

'Create Pivot Cache from Source Data
  Set pvtCache = ActiveWorkbook.PivotCaches.Create( _
    SourceType:=xlDatabase, _
    SourceData:=SrcData)

'Create Pivot table from Pivot Cache
  Set pvt = pvtCache.CreatePivotTable( _
    TableDestination:=StartPvt, _
    TableName:="TISSemyre")

' Her er mine tilføjelser og denne virker
With ActiveSheet.PivotTables("TISSemyre").PivotFields("SalesRep")
        .Orientation = xlRowField
        .Position = 1
    End With

' Denne tilføjelse burde skriver Kr. men istedet skriver den 10.000,,000

' Værdi samt ændring til KR.
ActiveSheet.PivotTables("TISSemyre").AddDataField ActiveSheet.PivotTables( _
        "TISSemyre").PivotFields("Sales"), "Sum af Sales", xlSum

With ActiveSheet.PivotTables("TISSemyre").PivotFields("Sum af Sales")
        .NumberFormat = "kr. #.##00"

    End With

End Sub

Mit problem ligger i min værdikolonne og her kan jeg ikke få den til at skrive DKR og formatere det rigtigt...

Jeg har forsøgt at inspille en makro og klippe det ud, men det giver ikke det forventede resultat.....
Avatar billede natkatten Mester
13. februar 2015 - 09:19 #1
VBA anvender engelsk notation, så prøv med denne:

.NumberFormat = "kr #,###.00"

eller
Avatar billede natkatten Mester
13. februar 2015 - 15:10 #2
"eller" skulle være:

.NumberFormat = "[$kr.] #,###.00"
Avatar billede mccookie Seniormester
13. februar 2015 - 15:35 #3
Natkatten>> Perfekt og næste gang kan se efter de andre formater under formater cellen :-)

God weekend

Smid et svar
Avatar billede natkatten Mester
13. februar 2015 - 16:57 #4
Et svar og god weekend.