Avatar billede Majboel Nybegynder
13. februar 2015 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sendestyrke watt accesspoint

Hey.
Jeg skal have lavet et trådløst net på en gård der skal kunne gå igennem en del vægge / stalde.
rækkevidden skal være stabil op til ca 500 m
kigger jeg efter proff løsninger oplyser de alle sendestyrken i watt.
men alm billige AP til hjemmebrug gør det ikke.
jo højere watt = jo kraftigere sendestyrke , ikk ?
og jo lave frekvens, jo mere kan signalet trænge igennem, men med færre data.
900 mhz kan gå igennem alt. må det bruges herhjemme ?
eller skal jeg vælge 2,4 ghz og et AP med mange watt sendestyrke ?
Kan I anbefale et AP ( udendørs model ) der bare virker.
pris underordnet.
mvh Majboel
Avatar billede puren Ekspert
14. februar 2015 - 02:23 #1
hejsa

som det første 900Mhz NO GO!!!

jeg hade nok valgt sådan et set 1 antende http://www.wlan-shop.dk/index.php?p=productinfo&id=4f69ff4903c7288fc9dc0929f54137fc

og et ap http://www.wlan-shop.dk/index.php?p=productinfo&id=218f6cdd7320de8224c00401ead5b2ad

men inden du svinger dankortet...

selv om du kan se dit wifi langt væk, så skal dine enheder (mobil, tablet, computer jo også kunne sende tilbage til dit AP....

men ellers ring til dem i wlan-shop jeg har fået en fin service...
Avatar billede Majboel Nybegynder
15. februar 2015 - 12:28 #2
Hey.
Hvorfor 5 ghz fremfor 2,4 ghz ??
der er ikke andre trådløse net der kan forstyrre og 2,4 ghz kan trænge igennem mere end 5 ghz .... + 5 ghz har kortere rækkevidde ??
Avatar billede Majboel Nybegynder
01. marts 2016 - 19:45 #4
puren> smid et svar så lukker jeg tråden
Avatar billede Wally73 Mester
01. marts 2016 - 23:43 #5
Loven siger at du ikke må smide mere end 100mw ud på antennen og det kan faktisk alle AP'er klare.
Det du kan gøre er evt at retningsbestemme antennen lidt, hvis du ikke skal have en 360 graders rundstråling.

Jeg har før brugt DanBit (www.danbit.dk) til at lave en 800m WIFI forbindelse med retningsbestemte antenner, så det kan lade sig gøre, men det er ikke nemt.