Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2015 - 14:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Online cloud løsning til deling af data 200Gb - kvalitets løsning med høj hastighed og sikkerhed

Hej jeg søger en online cloud løsning til deling af data og har dårlige erfaringer med Office 365 når vi kommer op i mængder over 25 gb. Jeg gætter google App har de samme begrænsninger , så vi har brug for en kvalitets løsning til en kunde.

Det er til 12 brugere . Min. 200 Gb data med data sikkerhed , office og høj hastighed på cloud løsningen, antivirus ?

Kom med bud I har gode erfaringer med eller hørt godt om som kan tilfredsstille vores krav - lad venligst være med at lægge links du bare har søgt på google :)

Alternativt skal det være en hosted server , men vil tro der findes en god CLoud løsning som kan yde det som Office 365 ikke dur til.

på forhånd tak .. Dennis
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2015 - 15:30 #1
Har kunden overvejet muligheden for at selv have en nas stående som opbevarer dataen og dermed har de 1000 Mbit (lokalt) i forbindelse til serveren?

At bruger cloud løsning er efter min mening ikke genialt, da der som regel ikke er nogen garanti.. Hvis man derimod selv har serveren kan man jo kombinere den med crashplan og dermed er der en backup på en helt anden geografisk destination..

Kan anbefale Asustors nas servere hhv 600 serien og den nye 510 serie.. der er god power, de er meget grønne og der er gode sikkerhedsindstillinger, men stadig meget nemme..
Derudover kan de selv udvikle apps til serveren hvis den skal have noget i sig som de ønsker..
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2015 - 15:54 #2
Jo men kunden vil gerne have en outsourcet løsning og har allerede en Nas - jeg forstår godt hvad du mener og kunne godt laves som en god løsning måske med remote backup og webdav .

Men ville høre om der er en online løsning der kan klare det ?

Alternativt kunne jeg være deres "Outsourcet løsning" hvis vi laver en Nas med remote backup og webdav / http adgang. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2015 - 20:04 #3
Hvilken internet hastighed har kunden?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2015 - 20:22 #4
De har 20/20 eller 40/20 :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2015 - 21:45 #5
Okay, men hvorfor vil de have outsourcet?
Er det ikke bare en backup løsning de søger?

De kunne jo sætte webdav op på deres nas og så er det jo det..
Alternativt så bør de bruge en VPN forbindelse til nasen udefra.. Bare for at holde dataen beskyttet maksimalt.. (OpenVPN med aes512 og aes-256-cbc).. og så er det kun port 1194 eller hvad de nu vælger det skal køre over der er åben..

cloud løsning kan jo være en backup løsning bare?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2015 - 22:02 #6
Nej de vil have en online løsning de kan arbejde på også udefra, og som er outsourced så de ikke skal tage sig af noget :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2015 - 22:39 #7
Der er vel altid noget de skal tage sig af og jeg tvivler på nogen cloud løsninger tager 100% ansvar for dataen de har liggende i skyen.. og hvis, så tvivler jeg på der er nem/god kunde service medmindre de vil betale en god sum penge for det pr mdr..

Det er ikke ligefrem svært at sætte op på en nas (Asustor, det er dem jeg kender og bruger på den front)..
Avatar billede chalde Seniormester
17. februar 2015 - 08:49 #8
Hvilket prisniveau taler vi?
Hvilken type data? Herunder om det er personfølsomt.
Hvilke udfordringer har i med +25gb og O365?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2015 - 11:17 #9
Jeg søger først og fremmest bare en løsning der kan klar den mængde data tilfredsstillende. De skal kunne arbejde online på data også.
Der er problemer andre steder med Office 365 , hvor der er flere end 5000 filer pr. bibliotek i Sharepoint , samt synkronisering i Onedrive er urimelig tung  - mem det skal vi ikke diskutere.

Hvis I ikke har nogle brugbare forslag så fint nok - så spørger jeg andre steder , men indtil videre er det kun et alternativ til hvad jeg forespurgte på.
Avatar billede chalde Seniormester
17. februar 2015 - 12:26 #10
#9 Intet at diskutere, men mangler lidt konkret info. Cloud er ikke bare cloud. Pris, krav mv. har stor relevans for løsninger.
Ellers er det jo bare at nævne Azure, diverse VPS løsninger mv. Men det er ikke så brugbart.

Så hvad forventer i at det skal koste?
Er der krav mht. personfølsomme data eller andre lovgivninger?
Krav til specifikke applikationer?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2015 - 13:13 #11
>Det er ikke et spørgsmål om pris men hvad ville være en god løsning for dem - jeg ved ikke hvad det må koste.

Som sagt søgte jeg en god løsning til online fildeling / workspace som off365 , men som kan håndtere store datamængder.
Mht sikkerhed skal de anvende samme som i off365 og der skal kunne sættes rettigheder , hvilket er standard for den slags systemer.

Jeg søger noget som I har erfaringer med ville være en god løsning - så jeg ikke skal afprøve noget som demo for at vælge hvad er bedst
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2015 - 08:19 #12
Tak for input - det ser ud til at der ikke er anden løsning end en lokal filserver / Nas i supplement til Office 365