Avatar billede gertLundberg Juniormester
19. februar 2015 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Malware - Ad by eDeals

Jeg har fået en besværlig malware ind på min PC, som jeg har forsøgt at komme af med men uden held.
Jeg har søgt efter metoder til at fjerne eDeals, og har forsøgt flere af dem, men lige meget har det hjulpet, nu står jeg der, hvor den ikke er synlig, andre steder end på de sider jeg åbner i min browser, og jeg har forsøgt med flere forskellige antimalware programmer for at få den væk, men stadig uden held.
dem jeg har prøvet med er:
ADWCLEANER
ADAWARE
Malwarebytes
CCCleaner
men ingen af dem har renset PC'en
er der nogen som har formlen på at komme af med aDeals?

hilsen
gert lundberg
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 09:34 #1
Du skal ind i "programmer" og se om der er programmer du ikke kender til.
Det hedder noget andet end eDeals i "programmer".

http://malwaretips.com/blogs/remove-edeals-virus/

Google oversat.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://malwaretips.com/blogs/remove-edeals-virus/&prev=search
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 09:57 #2
skriv i søgefelt msconfig
se under start om der ligger en der
eller se under tjenester om den kører en service derinde - hvis der gør kan man ikke bare slette den men må stoppe tjenesten inden

du skriver du har prøvet maiware bytes men mon du har gjort det fra fejlsikret tilstand
hvis man gør det er det jo FØR windows og alle dens tjenester kører

du kunne prøve at lave hirens boot cd

på den ligger alle de programmer du skal bruge til så at sige alt
man booter op på cd og vælger xp mode så er der billede på og du an se hvad du foretager dig

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under

Antivirus Tools

kører du den her fra er jeg sikker på du får den
Malwarebytes Anti-Malware 1.51.1 (18-10-2012)

se under cleaners

eller her

Startup Tools

ellers findes der et program du kan prøve

tweaking.com

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

https://www.youtube.com/watch?v=3Hnn_VdJJBQ

m.v.h
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2015 - 10:29 #3
Nu kender jeg ikke noget til den specifikke malware, men har ofte oplevet, at selv om man fjerner selve malwaren, ligger dens "konsekvenser" stadig aktive - d.v.s. at startsiden i din browser, og standard søgemaskine, fortsat peger på malware siden.

Det letteste er at gå ind i indstillingerne for browseren, og vælge at nulstille disse.

Lidt mere avanceret kan man også gå ind og manuelt rette startsiden, og vælge en ny standard søgemaskine - samtidig med at man sletter de søgemaskiner der ikke skal bruges.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 10:47 #4
#2 Hvorfor installere en gammel version af Malwarebytes. Den nye scanner bedre

Malwarebytes
https://helpdesk.malwarebytes.org/hc/en-us/articles/201948467-What-does-Malwarebytes-Anti-Malware-2-0-mean-for-me-

"Most importantly, MBAM 2.0's detection and removal engine are significantly improved under the hood"

Scanneren er forbedret i 2.0
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 15:45 #5
jo men det gør den kun HVIS han kan starte den op i fejlsikret tilstand og den virker der

den er ligger på hirens boot cd opdateres auto hvis man starter den op og der er internet

ALLE burde have hirens boot cd liggende

https://www.youtube.com/watch?v=3oXmwMIJLoo

jeg HAR været ude for at mailware bytes slet ikke virkede mere og var helt ødelagt af vira og andet skrammel

derfor
Avatar billede gertLundberg Juniormester
24. februar 2015 - 09:53 #6
Jeg har nu kørt malwarebytes fra fejlsikret tilstand, hvor den fandt ikke mindre end 130 flere filer med "snavs" i, end ved normal start, så nu håber jeg at den er renset, de tests jeg har kørt til nu, har ikke vist tegn på edeals, så nu krydser jeg fingre og håber at den er væk. Når jeg før har forsøgt at rense maskinen for edeals, så kan der godt gå nogle minutter før den viser sig igen, men det tyder ikke på at den er der længere så tak for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2015 - 10:07 #7
så skulle den indtil videre være løst ok

m.v.h