Avatar billede jakoblerche Nybegynder
20. februar 2015 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wifi på ethernet produkt (tv modtager)

Hej

Jeg har netop fået min nye boks til at modtage tv via bredbånd. Det er en Arris VIP1113 (fra Telia), som desværre ikke kommer med indbygget wifi og kun ethernet indgang. Mit problem er at jeg ikke har lyst til at bore huller i væggen eller trække en meget lang ledning til mit køkken hvor min wifi router sidder.

Hvad er mine muligheder for at få denne enhed til at komme på wifi? Skal jeg have et access point der kan fungere som mellemled eller er der andre (billigere) løsninger?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 12:20 #1
du kan køre det via elnettet. Der er mange af dem - her er en tilfældig
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGXAVB5221/netgear-powerline-500-nano-adapter
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
20. februar 2015 - 13:22 #2
Kunne du måske sætte en wifi dongle i ethernet porten?
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
20. februar 2015 - 13:27 #3
Jeg er ret sikker på at for at dette skal kunne lade sig gøre skal kontakterne dele samme fase på elnettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 13:33 #4
>hanzelanz - nu er der også kun 3 faser, så 33% sandsynlighed for at det virker - ellers har man det resterende af 14 dage til at returnere, og sige 'dur ikke i min opstilling'.
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
20. februar 2015 - 13:43 #5
Det var heller ikke ment som en "det vil aldrig kunne lade sig gøre" kommentar, men mere som en "husk på at det ikke nødvendigvis vil virke".
Avatar billede jakoblerche Nybegynder
25. marts 2015 - 13:49 #6
Jeg fandt selv en løsning med en VONETS VAP11N Wifi Bridge, nem at sætte op og virker som den skal.