Avatar billede petersen7913 Forsker
20. februar 2015 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre MS konto på Windowsmobil?

Den moderne tekniks velsignelser .... eller forbandelser :(

Jeg har en Nokia Lumia 630. Så har heg gennem tidernes løb fået lavet en pæn håndfuld af diverse MS, Google og alt-muligt konti, som jeg nu er ved at rydde op i - som jeg FORSØGER at rydde op i.

Helt konkret er min mobil bundet til xxx microsoft konto, som jeg forsøger at slette fordi jeg vil bruge yyy microsoft konto.

Problemet er, at jeg kan se hvilken konto, der er bundet til mobilen men jeg kan ikke fjerne forbindelsen og knytte mobilen til den anden konto. Jeg får bare at vide at jeg skal logge på men så kommer jeg ikke længere. Jeg har prøvet at søge på nettet men finder ingen forklaringer.

Nogle gode forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 13:37 #1
prøv at logge ind på din live-konto fra en pc (ikke telefonen) med den id, der ikke skal bruges. Under 'telefoner' kan du så fjerne din 630.
Derefter kan du nok fra tlf logge ind på den rigtige konto.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 13:40 #2
osb - under telefon - se på 'jeg ejer ikke længere denne telefon' det må være løsningen for at frigive den fra denne konto, så den kan bruges på en ny.
Avatar billede petersen7913 Forsker
20. februar 2015 - 14:26 #3
Tak for dine forslag. Når jeg logger ind på kontoen er der intet 'fjern telefon' eller lign. Der står bare info om at jeg kan tilslutte en mobil.

Den der 'jeg ejer ikke denne telefon' hvor finder jeg den?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 14:35 #4
Telefon er i vandret menu. Når den er valgt, så klik på din telefon i oversigten (selvom der kun er en) og der er en menuting i venstre side. Helt nede i bunden er 'jeg ejer ikke...'
Avatar billede petersen7913 Forsker
20. februar 2015 - 14:50 #5
Ved lidt af et tilfælde fandt jeg en side, der beskriver hvordan man skifter MS kontoen .... Sæt mobilen tilbage til fabriksindstillinger - Suk...

Nå, mens jeg har bøvlet med alt det her har jeg genaktiveret den konto jeg ønskede at nedlægge og .... ALT fungerer.

Så jeg kaster håndklædet i ringen og beholder kontoen - når det virker skal man ikke pille. Så jeg holder op med at pille.

Claes57 - vil du lægge et svar så jeg kan lukke? Tak for dine forslag :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2015 - 14:55 #6
Bare luk selv. Nu ved jeg, at jeg også lige så godt kan blive på min win-konto.
Avatar billede petersen7913 Forsker
20. februar 2015 - 15:10 #7
He he så er vi da 2 der er blevet klogere :)