Avatar billede muratkaya9 Novice
21. februar 2015 - 16:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win 8.1 Pro. Fejlkode 80080005 (Kan ikke opdaterer)

Hej.
I over en uge, har min computer prøvet at opdaterer men den bliver ved med at melde fejl kode 80080005.

Den bruger 25% af min cpu og computer bliver ekstrem varm fordi, at den konstant kører.
Er der nogle her inde, der kan hjælpe mig?

Bruger Win 8.1 Pro
Mvh Murat
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2015 - 17:27 #1
Prøv at nulstille update komponenter:
http://support.microsoft.com/kb/971058
Avatar billede muratkaya9 Novice
21. februar 2015 - 17:46 #2
Det har jeg nu prøvet. Nu melder den: Fejl: 0x8024001e  :/
Avatar billede muratkaya9 Novice
21. februar 2015 - 23:09 #4
Hej Claes57

Nu siger den, at  Store konfigurationen er måske beskadiget.
Her henviser den mig til, at genstarte store, så den selv kan reparer  den.

Men så siger den, at skærmkortet måske er forældet.
Jeg har prøvet at slette driveren til skærmkortet og genstartet.

Den bliver ved med at sige det samme:(
Avatar billede muratkaya9 Novice
21. februar 2015 - 23:30 #5
På joblisten, kan jeg se, at "installationsprogram til Windows-moduler" Bruger 25% af min CPU...

Det er vel, det med at den prøver at opdatere hele tiden, ik?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 11:46 #6
Du skal indlæse drivere til skærmkort, så win ikke brokker sig. Og så evt give den noget til. Prøv i joblisten at se på ydelse-fanebladet. Ser det ud som om harddisk og CPU laver noget (grafer skal bevæge sig) så lad den stå - det kan være at den bare bruger tid på at få reparationen indlæst. Vent gerne mindst 10 minutter, eller til der ikke sker noget mht grafer.
Avatar billede muratkaya9 Novice
22. februar 2015 - 12:39 #7
Har nu også prøvet det... Grafen falder efter 5-6 min.. Jeg har prøvet at vente i en halv time.. Og der sker intet.. Den bliver ved med at gentage fejlen.

Kan man ikke hente et gratis program? eller skal jeg til at formatere den?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 12:58 #8
så er der
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
programmet er opdelt i faneblade - bare start med step 3, og klik på Check. Er den ok så til step 5. backup og create så du kan vende tilbage til dette windows-tidspunkt. Derefter repair - bare kør dem, den anbefaler.
Avatar billede muratkaya9 Novice
22. februar 2015 - 17:10 #9
Har nu kørt den 2 gange og det har ikke hjulpet. :(
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 17:24 #10
så er der nok kun 'den lange vej' med formatering og alt forfra. Hvis du har logget ind i win8 med en live-konto, så vil en del af indstillingerne komme på plads når du logger på første gang (det tager lidt tid).
Avatar billede muratkaya9 Novice
22. februar 2015 - 17:26 #11
Ved du hvad, af en eller anden grund viste Windows en fejl og bad mig om at genstarte... Nu fungerer alt normalt igen.

Mange tak:)

(har tildelt point men sig lige til, hvis det ikke er gået igennem)
Avatar billede muratkaya9 Novice
22. februar 2015 - 17:28 #12
Ved du hvad, af en eller anden grund viste Windows en fejl og bad mig om at genstarte... Nu fungerer alt normalt igen.

Mange tak:)

(har tildelt point men sig lige til, hvis det ikke er gået igennem)
Avatar billede muratkaya9 Novice
22. februar 2015 - 17:29 #13
Jeg kan give flueben på "Accepter dette svar" men det er ved mit egen kommentar.

Hvorfor kan jeg ikke give flue ben ved din kommentar?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 17:35 #14
Du får lige et svar fra mig