Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2015 - 20:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere detaljer på filer i stifinder - detaljerude

Hej

Jeg har windows 8.1.

Jeg savner nogle detaljer i detaljeruden.
Jeg kan finde de savnede detaljer ved at højreklikke på filen - egenskaber - detaljer.  Jeg vil dog gerne have den hurtigere adgang til dem i detaljeruden.

Det er fotofiler (men mon ikke det er det samme som ved almindelige dokumenter). Jeg savner at se, hvilken Hvidbalance, jeg har taget billedet med.

Hilsen
Dorte
Avatar billede showsource Seniormester
22. februar 2015 - 00:15 #1
Hvis du har valgt "detaljer" som visning, får du faneblade med Navn, ændringsdato m.m.
Højreklik på en af dem og vælg "flere", og marker dem du vil ha'.
Avatar billede 1Dorte Guru
22. februar 2015 - 21:04 #2
Hej Showsource.

Du kan ikke vide det, men jeg kender godt muligheden. Desværre har jeg jo så ikke mulighed for at se billedet samtidigt, så det er ikke så praktisk.

Hilsen
Dorte
Avatar billede showsource Seniormester
23. februar 2015 - 05:45 #3
Ja, ok.

Det eneste jeg lige finder:
Hvis du vælger "vis" => "sorter efter" => "vælg kolonner"
har du mulighed for at afkrydse hvidbalance.
Avatar billede 1Dorte Guru
23. februar 2015 - 06:46 #4
Du har ret showsource. Jeg burde have skrevet det, for jeg har tilvalgt nogle flere detaljer allrede.

Jeg har også tilvalgt:
Blitz-tilstand, ISO hastighed, Brændvidde, F-stop (også kaldet blænde). Disse er dog også allerede i detaljeruden.

Jeg har set på en Mac-computer, at alle oplysningerne (inkl. hvidbalance) bliver vist til højre, så for første gang, ønsker jeg mig en mac (ok, der skal vist flere tungvejende grunde til at vælge mac)

God dag.
Dorte
Avatar billede showsource Seniormester
26. februar 2015 - 19:39 #5
Et 3. parts program er nok din løsning.
Mac var/er jo det bedste indenfor billed/video/musik redigering.
Smid et svar selv, og luk spm.

Og gerne et link, hvis du finder et program som modsvarer dine behov
Avatar billede 1Dorte Guru
10. marts 2015 - 18:37 #6
Hej. Det er desværre lykkedes mig at finde et 3.parts program.
Tak for forsøget.
Avatar billede showsource Seniormester
11. marts 2015 - 18:58 #7
Du mener vel "desværre ikke"
Gik på appstore, og måske Gallery HD kan bruges.
Installerer ikke selv noget jeg ikke vil bruge !!!
Og ellers, er det vel div. "fotoklubber" på nettet som kan gi' dig et svar.
Avatar billede 1Dorte Guru
12. marts 2015 - 22:18 #8
Hej Showsource.

Ja, jeg mente "desværre ikke".

Gallery HD får adgang til mine billeder. Betyder det så ikke, at de må bruge mine billeder?

Hilsen
Dorte
Avatar billede showsource Seniormester
14. marts 2015 - 21:04 #9
Aner det ikke Dorte.
Men når jeg installere apps på min tlf. er der altid en beskrivelse af hvad den kræver adgang til.

Har kun haft win 8 i 3 måneder, og de er jo så gået over til "apps".

At en app skal bruge adgang til noget på din comp/phone kan vel næppe være det samme som at appøen kan "bruge" indholdet til noget for dig helt uvedkommende ?
Avatar billede showsource Seniormester
14. marts 2015 - 21:05 #10
Hmm, "skal have adgang til ....."
Avatar billede showsource Seniormester
14. marts 2015 - 21:26 #11
Nå,
hvis du starter med at få vist detaljer, d.v.s. du har adgang til at tilføje hvidbalance som faneblad.

Når du derefter klikker på hvidbalance sorteres der op eller ned.

Når du efterflg. vil se store ikoner, vises de i samme rækkefølge som hvis du havde "detaljer" som visning.

Der er jo så ikke noget info om hvidbalance, men så ved ud da hvad som er mindst/størst