Avatar billede herberth Juniormester
23. februar 2015 - 03:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Find indput til javascript

Hej

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her udfordring. Vil sætte stor pris på hjælp. Opretter spørgsmålet her i javascript da det vist er her udfordringen ligger.

Jeg vil gerne have rettet et tal til et andet - nærmere bestemt vil jeg gerne have rettet tallet pub-8545264787270964 - til et andet tal - men lige meget hvad jeg kan finde på så bliver det gamle tal ved med at dukke op på min hjemmeside.

Så spørgsmålet er hvordan kan jeg ændre dette tal?

Som du fx kan se af nedenstående har jeg fx ændret det i filen manager.php som jeg fandt indeholdt det gamle tal - men selvom jeg her har ændret det til det nye tal, ja så vises det gamle tal stadig på hjemmesiden (hvilket man kan se hvis man kigger på kildekoden fx for denne side - tallet står næsten nederst: http://netspirit.dk/new/?page=624

-----------------------------
Fra filen Manager.php

            if ($showRight) {
                $contentRight = '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1154582975879703";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 600;
google_ad_format = "120x600_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
';
                $GLOBALS['CNT_BANNER_RIGHT']
Avatar billede keysersoze Guru
23. februar 2015 - 09:38 #1
Hvis du har ændret i filen og uploadet den igen men du ikke ser ændringen er det enten fordi du ændrer i den forkerte fil eller fordi der er sat noget caching af php op - mere magisk er JavaScript ikke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2015 - 11:02 #2
Lige nu ser jeg denne:

google_ad_client = "pub-8545264787270964";

Dog har dog koden 2 gange.
Avatar billede herberth Juniormester
23. februar 2015 - 11:56 #3
Ja netop. Som jeg skrev:

Jeg vil gerne have rettet et tal til et andet - nærmere bestemt vil jeg gerne have rettet tallet pub-8545264787270964 - til et andet tal - men lige meget hvad jeg kan finde på så bliver det gamle tal ved med at dukke op på min hjemmeside.

Så spørgsmålet er hvordan kan jeg ændre dette tal?

Kunne følgende være muligheder til at finde hvorfra tallet kommer?

LEDETRÅD
(FRA MANAGER.PHP)

        if ($showRight) {
                $contentRight = '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1154582975879703";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 600;
google_ad_format = "120x600_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
';
$GLOBALS['CNT_BANNER_RIGHT']['content'] = $contentRight;
            }
            if ($showBottom) {
                $contentBottom = '<script type="text/javascript"><!--

LEDETRÅD
Kan man søge i databasen efter det gamle pub id nr? - pub-8545264787270964

LEDETRÅD
DETTE STÅR NEDERST PÅ SIDEN NÅR MAN  KIGGER I KILDEKODEN

<script type="text/javascript"> var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); </script> <script type="text/javascript"> try { var pageTracker = _gat._getTracker("UA-22134348-1"); pageTracker._trackPageview(

LEDETRÅD
I et mærkeligt dokument som blot hedder 1 og ligger under staging fandt jeg dette indhold

<?php

require_once(PHPWS_SOURCE_DIR . "mod/pagemaster/class/Page.php");

/**
* This is the PHPWS_PageMaster class.  It controls interaction and
* organization with PHPWS_Page objects.
*
        if (strstr($GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'],"___WISDOM___")) {
                $sql="SELECT tekst FROM words_of_wisdom WHERE active=1";
                $tekst=$GLOBALS["core"]->getOne($sql);
                $GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'] = str_replace("___WISDOM___",$tekst,$GLOBALS['CNT_pagemaster']['content']);
            }
            if (strstr($GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'],"___KALENDER___")) {
                $_REQUEST['type']="short";
                include(PHPWS_SOURCE_DIR."pages/rss.php");
                $GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'] = str_replace("___KALENDER___",$page['BODY'],$GLOBALS['CNT_pagemaster']['content']);
            }
            if (strstr($GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'],"___GOOGLE___")) {
                $tekst = '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1154582975879703";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 90;
google_ad_format = "728x90_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
';
                $GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'] = str_replace("___GOOGLE___",$tekst,$GLOBALS['CNT_pagemaster']['content']);
            }
          unset($_SESSION["SES_PM_page"]);
    }
  }// END FUNC show_mainpage()

  /**
  * Function used by search module to search pages
  *
  * @access public
  */
  function search($where) {
    $resultArray = array();

    $sql = "SELECT * FROM " . $GLOBALS["core"]->tbl_prefix . "mod_pagemaster_sections $where";
    $result = $GLOBALS["core"]->getAll($sql);

    if(!DB::isError($result) && is_array($result) && sizeof($result) > 0) {
      $pages = array();
      $text = array();
      foreach($result as $row) {
    $pages[] = "id='" . $row["page_id"] . "'";
    $text[$row["page_id"]] = $row["text"];
      }
      $pages = array_unique($pages);
      $pages = implode(" OR ", $pages);

      $sql = "SELECT id, title FROM " . $GLOBALS["core"]->tbl_prefix . "mod_pagemaster_pages WHERE $pages";
      $result = $GLOBALS["core"]->getAll($sql);
      if(!DB::isError($result) && is_array($result) && sizeof($result) > 0) {
    foreach($result as $row) {
      if(isset($text[$row["id"]])) {
        $resultArray[$row["id"]] = "<h1>" . $row["title"] . "</h1>" . $text[$row["id"]];
      }

    return $resultArray;
  }// END FUNC search

}// END CLASS PHPWS_PageMaster

?>

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg ændre dette tal - alle hints og ideer og løsninger modtages meget gerne
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2015 - 13:01 #4
Hvad hedder det CMS du anvender?
Og kigger du i mappen NEW ?
Avatar billede herberth Juniormester
23. februar 2015 - 13:22 #5
Hejsa

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://netspirit.dk/new/styles/netspirit_main.css" media="screen" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://netspirit.dk/new/styles/netspirit_print.css" media="print" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://netspirit.dk/new/styles/netspirit_menu.css" media="screen" />

<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="http://netspirit.dk/new/js/netspirit.js"></script>

<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="http://netspirit.dk/new/js/menu.js"></script></head>
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2015 - 13:32 #6
Hvorfor linker du til dine css og js filer? :o)

Jeg spurgte hvilket CMS system du anvender.
Avatar billede herberth Juniormester
23. februar 2015 - 13:52 #7
Sorry - Jeg læste det som CSS

Rent konceptuelt er den drivende kraft bag om sitet et standard PHPWebSite med visse tilretninger. Det bliver drevet af PHP4 samt Mysql 4. Det kan vist nok ikke køre på PHP5. Det er hostet hos Dreamhost i USA, der er både FTP samt SSH adgang til serveren. MySQL databasen kan enten tilgås fra serveren eller via PHPMyAdmin.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2015 - 14:01 #8
Hvis du tør, så smid mig ftp login info til jakobdo (at) gmail [dot] com
Så vil jeg gerne kigge nærmere på det.
Avatar billede herberth Juniormester
23. februar 2015 - 14:20 #9
En hjemmeside ligesom alle de andre... (Det er sgu da for sjovt!)

Jeg smider et ftp login til dig.

Du kan også skrive privat til mig via herbert(at)netspirit.dk
Avatar billede herberth Juniormester
26. februar 2015 - 14:16 #10
Spørgsmål lukkes