Avatar billede mobius6 Juniormester
25. februar 2015 - 23:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Domæner - krav til brug?

Hej jeg har lige købt en god håndfuld domæner (de nye af slagsen)
der er 5-6 af dem der er ret fine (vandt auktioner på godaddy)
nogle kan jeg bruge andre købte jeg egentligt bare fordi jeg kunne, måske med henblik på at der var nogen der ville smide lidt guld efter det på et senere tidspunkt...

Er der nogen krav til at bruge et domæne man ejer ?
lad os sige at jeg havde (blot eksempel, men tæt på) bike.london domænet
eller Berlin.life kan man på nogen måde forestille sig at nogen (fx et engelsk firma med navnet "London Bikes"  eller Berlin's kultur-råd) kan stille krav om overdragelse eller benyttelse (vi ser helt bort fra registrerede varemærker)

har læst utallige sider på fx http://www.it-retten.dk/ uden at blive klogere...
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2015 - 23:19 #1
et firma eller en person, med større tilknytning til navnet, kan få overdraget domænet.

og specielt nemt hvis du ikke bruger det domæne til noget.
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2015 - 02:00 #3
Det er nu kun gældende for .dk domæner, som jeg skev indledningsvist er der tale om de nye domænenavne, fx .club .life .fitness  osv...
Avatar billede mobius6 Juniormester
27. marts 2015 - 02:31 #4
bonk