Avatar billede L_Amtoft Mester
27. februar 2015 - 11:20 Der er 3 kommentarer

variabler i pdf

har 2 næsten identiske spørgeskemaer (word-filer).
forskellen ligger i at i den ene bliver der spurgt "Har du og din hustand ....", mens der i den anden bliver spurgt "Har du og din virksomhed"
derudover er der lidt med cpr - cvr og navn - firma

begge filer skal laves til pdf med formularfelter, det er ikke noget problem - blot tidskrævende og med ændringer 6-8 gange om året vil jeg gerne optimere det lidt

jeg forestiller mig at der laves 2 markeringsfelter "Privat og Erhverv", afhængig af hvor kunden markerer ændres spørgsmålene (og oplysningsfelterne)

Jeg kan lave det i Excel og muligvis også i Word (med makro), men vi skal være 100% sikker på at alle kunder har mulighed for at udfylde skemaet.
Kan man i Adobe pdf lave formularfelter (skrivebeskyttet) der ændre tekst på bagrund af andet formularfelt ?
(i givet fald, gerne et par tips til hvor og hvordan)

jeg har Office 2013 og Adobe Acrobat 9 Pro
Avatar billede falster Ekspert
27. februar 2015 - 23:25 #1
Jeg tror, at du kan lave "alt" med Acrobat. Noget direkte med Acrobatfunktionerne andet kræver måske javascript.

Google Acrobat forms, form fields o.l.

Her er et par sider:

http://www.uwec.edu/help/Acrobat9/for-txtbox.htm

http://www.uwec.edu/help/acrobat9/for-fldoptions.htm

Og så skal du vel bruge extended user rights, hvis brugerne skal kunne gemme den udfyldte formular.

Det er der vist også lidt udfordringer i med Acrobat 9, men det skulle kunne lade sig gøre.

Måske kan andre give mere direkte anvisninger.

Held og lykke.
Avatar billede L_Amtoft Mester
03. marts 2015 - 08:53 #2
Tak Falster for kommentar, men som jeg læser indholdet i de indsatte links, så drejer det sig om hvordan man opretter felter i pdf-filer og hvilke felter der kan oprettes

det jeg efterlyser er et valg felt (privat eller erhverv), de efterfølgende spørgsmål er afhængige af brugerens valg.
Avatar billede falster Ekspert
03. marts 2015 - 12:10 #3
Vi er nok i "1. linje" så - JavaScript.

Det er et imponerende værktøj til Acrobat:

http://www.adobe.com/devnet/acrobat/javascript.html