Avatar billede janemil Nybegynder
28. februar 2015 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

200kr med mobilpay instant efter løsning, som virker i alle browsere

Den lange historie kort. Har en flydende menu i toppen som er 60 pixel høj.

På siden er en lang indholdsfortegnelse. Man skal så hoppe ned til teksten fra indholdsfortegnelsen.
pga menuen som fylder 60px skal man ligge 60 pixel til hoppet.

Det virker for mig på nær i Internet Explorer

Fra indholdsfortegnelse
<a href='/page.aspx#1' style='text-decoration:underline'><span class="text">General</span></a>

Stedet man skal hoppe til
<a name='1' style='position:relative;top:-60px;visibility:hidden;'>1</a><span class="text">General</span>

Har kastet en helvedes masse tid i den drilleting. De skriver lidt om det her
http://stackoverflow.com/questions/4996330/changing-default-starting-position-of-anchor

Nye øje er velkommen.
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2015 - 11:06 #1
Ikke efterprøvet, men jeg tænker umiddelbart: position:static;margin-top:-60px;

Har du et link til din side?
Avatar billede janemil Nybegynder
28. februar 2015 - 11:17 #2
Det virker desværre ikke.

Link sendt. Dog laver jeg evt forslag på min egen PC før de oploades. Så måske viser linket ikke dit forslag da det ikke har været bedre end det jeg allerede havde lavet.
Avatar billede janemil Nybegynder
28. februar 2015 - 12:16 #3
Fik den løst med denne
http://stackoverflow.com/questions/10732690/offsetting-an-html-anchor-to-adjust-for-fixed-header

<a class="anchor" id="top"></a>

You can then position the anchor an offset higher or lower than where it actually appears on the page, by making it a block element and relatively positioning it. -250px will position the anchor up 250px

a.anchor{display: block; position: relative; top: -250px; visibility: hidden;}
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2015 - 12:28 #4
Præcis! Havde også en mistanke til elementtypen, men nåede ikke lige at teste det i IE inden spisetid..

Godt du fik det løst! :-)