Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2015 - 09:05 Der er 2 kommentarer

Harddisk brændt sammen

Hej.
I går sad jeg og lavede en opgave på min Mac. Da jeg gik i seng var der 11% tilbage, så næste morgen da jeg tænder den, er den gået ud. Jeg sætter strøm til og tænder den. Nu står der på skærmen en blinkede mappe med et spørgsmålstegn i midten. Jeg læser mig frem til, at jeg skal holde "alt"knappen nede i mens jeg tænder den. Det gør jeg så, og jeg kan nu vælge "internet recovery", og så er der to wi-fi netværk jeg kan vælge mellem. Jeg vælger det jeg altid tager på min skole, nu indlæser den i ca. 5 min med et drejende verdenssymbol. Da den er færdig med at indlæse kommer der 4 valgmuligheder frem:

Gendan fra Time Machine-sikkerhedskopi

Geninstaller OS X

Få hjælp af internettet

Diskværktøj

Hvilken skal jeg vælge? Jeg er bange for at det er min harddisk der er brændt sammen, hvor der lægger næsten 1 års skolenotater og opgaver, er der nogen mulighed for at redde disse data??

Mvh
David
Avatar billede MADOlsen Forsker
02. marts 2015 - 10:17 #1
Nu kender jeg meget lidt (/ikke noget som helst) til Mac, men når du får de mulighedder, kunne jeg da forestille mig, at den vurderer, at der er en eller anden form for liv i din harddisk. Måske der er noget hjælp til at hive data ud under "Diskværktøj"?

Noget helt andet er.. Du har da forhåbentlig ikke ET HELT ÅRS notater osv. liggende UDEN at have taget backup af det???
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2015 - 15:04 #2
Jo desværre.. Købte min computer i August 2014, så den er forholdsvis ny, så regnede ikke med, at den ville brænde sammen. Dumt