Avatar billede Kris1234 Nybegynder
02. marts 2015 - 17:14 Der er 11 kommentarer

Hvilke programmer kan jeg slette fra min nye HP computer?

Hej,

På min nye HP Pavilion, er der en masse forudinstallerede programmer - kan I oplyse hvilke der er overflødige?
Måske (hvis man havde overskud) kunne man lave en liste og kort fortælle hvad programmet kan, og hvor vigtig den er for at computeren kan fungere.

Her er en oversigt over programmerne:
file:///C:/Users/Kristian/Pictures/Programmer%20installeret.png
Avatar billede Slater Ekspert
02. marts 2015 - 17:45 #1
Du kan ikke linke til filer på din egen computer. Upload billedet så vi kan se.
Avatar billede Kris1234 Nybegynder
02. marts 2015 - 18:32 #2
Avatar billede Kris1234 Nybegynder
02. marts 2015 - 18:34 #3
Måske virker det nu - skrev " foran linket og " bag ved.
Avatar billede cht22 Professor
02. marts 2015 - 18:53 #4
Du bliver nødt til at uploade det eller have en server kørende for at andre kan få adgang til billedet.
Avatar billede Slater Ekspert
02. marts 2015 - 19:32 #5
Som jeg sagde: Du kan ikke linke til filer på din egen computer sådan. Det er sådan set ligegyldigt hvad du skriver for og bagved.
Avatar billede Kris1234 Nybegynder
02. marts 2015 - 20:03 #6
Tror ikke det er muligt at uploade billeder her, men billedet burde meget gerne være at finde på dette link: http://da.padlet.com/wall/igh9vvngsyco
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2015 - 21:09 #7
Hent oprynings programmet CCleaner free og installer det:
https://www.piriform.com/ccleaner
Start programmet og gå i værktøjer-afinstaller programmer.
Her kommer en liste med de programmer du har på computeren.
Du kan i nederste højre hjørne gemme en fil med disse programmer.
Kopier indholdet af denne fil ind i tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2015 - 21:10 #8
Ok. Fik så ikke lige opdateret siden. Kan se du har lagt et billede op.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2015 - 21:14 #9
Ligner i øvrigt den pc jeg så på her i weekenden.

Har du fået lavet de recovery medier som man selv skal gøre?
Det ville måske være en fordel at gøre før du begynder at fjerne programmer.
Avatar billede Kris1234 Nybegynder
03. marts 2015 - 19:15 #10
Har 'HP Recovery Manager', vil lave en Recovery Media når jeg får et overblik over programmer der kan slettes :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2015 - 20:32 #11
Programmer "jeg" havde slettet:

All Cyberlink programmerne.
Google Chrome
Microsoft OneDrive
Windows Essentials 2012
7-zip (hvis den ikke er aktiveret så den kan bruges i den fulde version)

Men det er kun mit bud.