Avatar billede netnissen5 Novice
02. marts 2015 - 17:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Upgrade Acer Aspire MC605 stationær computer

Hej.

Min søn vil gerne have "lidt" mere power i hans PC. dog uden at gå helt over i den vildeste gamer pc (dette kommer nok om et år eller to).

Hans computer er en "Acer Aspire MC605"
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-computer/ACDTSM1EQ003/acer-aspire-mc605-stationar-computer#tab-specs
Jeg kan ikke hjælpe ham så meget, men formoder det er grafikken der halter. Jeg havde tænkt mig at opgradere med en større strømforsyning (PSU) 500 W, og så et grafik kort. Nuværende er som der kan ses et "AMD Radeon HD 8470 , 2GB", og jeg havde forestillet mig noget ligende et "PNY GeForce GTX 750 Ti - 2 Gb GDDR5 - PCI-Express 3.0" men er meget åben for andre forslag. Mit problem er at jeg ved ikke om det overhoved er en mulig opgradering (er der f.eks PCI-Express 3.0) på hans nuværende bundkort (motherboard h61h2-am3), eller om den CPU (Intel i5-3350P) bare ikke er til Spil. Det han gerne vil kunne kører er f.eks hans bil spil "The Crew".
Må jeg hører jeres tanker, og anbefalinger, til at han får en god gamer pc ud af det.

Mvh
Avatar billede netnissen5 Novice
04. marts 2015 - 00:01 #1
Kan godt se det er lidt tid siden jeg sidst har brugt Eksperten.dk, og har været lidt fedtet med point. Vil gerne sætte point givningen lidt op til 200 for et godt svar, men ved ikke hvordan.
Har virkelig brug for et svar hurtigt, ellers må jeg jo bare prøve og købe kortet, og se om det virker.
Avatar billede netnissen5 Novice
17. april 2015 - 11:13 #2
Klarede den selv