Avatar billede Aske_Jensen Nybegynder
05. marts 2015 - 19:05 Der er 7 kommentarer

Opstart langsom

Hej jeg har lige købt nyt grafikkort. Efter jeg satte det i og tændte pc'en gik der ca. 2 minutter hvor den bare stod og viste det første billede i opstarten (billedet med motherboardet) et gigabyte motherboard. Før brugte jeg et EVGA gtx 660, og nu har jeg skiftet til MSI gtx 970 gaming. Jeg gjorde ikke andet end at tage det gamle ud og sætte det nye i: Nogen der kan hjælpe med at løse dette problem
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2015 - 21:50 #1
Er du sikker på der er power nok på strømforsyningen til det nye grafikkort?
Avatar billede Aske_Jensen Nybegynder
05. marts 2015 - 22:30 #2
jeg er ikke sikker men er en 500W strømforsyning nok til
8gb kingston ram
2x samsung SSD harddiske
1x msi gtx 970 grafikkort
1x gigabyte motherboard ved ikke vilket
burde jeg købe en stærkere strømforsyning?
Avatar billede dbentzen Nybegynder
06. marts 2015 - 00:11 #3
Ved ikke om det leverer nok, men ja du bør invistere i mindst 700W.

Men prøv at starte i sikker tilstand, og installer korrekte drivere ASAP efter start.

Det KAN også være en RMA, altså defekt fra pakken... Har du mulighed for at teste den i en anden computer??
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2015 - 00:53 #4
700-800 watt skal bruges
Avatar billede Aske_Jensen Nybegynder
07. marts 2015 - 00:55 #5
Er en cooler Master v1000 et godt køb?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2015 - 07:54 #6
Jeg er ikke gamer og har ikke den store kendskab til hardware generelt, men søger jeg på psu'en du henviser til får den mellem 4-5 stjerner ud af 5, så umiddelbart ser det ud til at være et fornuftigt køb.

V1000 formoder jeg betyder den er på 1000 watt, så der skulle være mulighed for du kan opgradere mere på comuteren.
Jeg er enig i at psu må man ikke spare på, Det er den er sikrer at pc er stabil i pressede situationer.
Håber at sidwave dbenzen også har lidt at tilføje, så du får grundlag for om denne her er god at investere i.
Avatar billede dbentzen Nybegynder
08. marts 2015 - 22:02 #7
V1000 er et fornuftigt køb som 220661 også siger.
Har oplevet én gang, at blæseren har en defekt hvor den ikke altid gider køre, men i stedet "brummer/skriger/dutter" hvilket man bliver sindssyg af, men det er heldigvis under garanti.

Men gentager lige, har du testet i en anden computer? Kan som sagt være en RMA... - Uanset hvad vil jeg dog kraftigt opfordre dig til kraftigere PSU. :)