Avatar billede JJK1988 Nybegynder
09. marts 2015 - 12:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Redning af en ekstern hdd

Hej

Jeg ville lige høre efter om der er nogen der kender til programmer, som kan redde data der er beskadet.

Når jeg sætter min ekstern hdd til min pc , spinner den rundt , men den siger en klik lyd og min pc kan ikke finde den.

Er der nogen der har en løsning, eller et program der kan samle det data der ligger på den????

mvh
JESPER

Håber det kan lykkes
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
09. marts 2015 - 12:45 #1
Er der nogen af dem her i tænker der kan redde mine data?

http://pcsupport.about.com/od/filerecovery/tp/free-file-recovery-programs.htm

eller sidder der en med løsningen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2015 - 12:57 #2
Typisk med kliklyde, så er det for lidt strøm.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
09. marts 2015 - 13:31 #3
Jeg har forsøgt flere computere.

den er USB drevet, har forsøgt på både 2.0 og 3.0 USB

Forsøgt på 2 laptops og 1 stationær.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. marts 2015 - 13:35 #4
Hvis HDD'en ikke har andre tilslutningsmuligheder end USB (og intet strømstik), kan du vælge at pille den ud af sit kabinet og tilslutte den direkte til din computers bundkort som en ekstra intern harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 13:42 #5
Det er udmærket at prøve HDD uden kabinettet. Men ellers desværre:
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
09. marts 2015 - 13:48 #6
@eurositi: det prøver jeg lige når jeg kommer hjem.

@roundandbald: den kigger jeg lige når jeg kommer hjem.

tro bare ikke helt at der er et strøm problemer .. desværre
Avatar billede eurositi Ekspert
09. marts 2015 - 16:20 #7
TestDisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk) er helt gratis, og det kan bruges til at læse ulæselige harddiske. Husk at tilslutte en anden ekstern harrdisk til computeren, hvis ikke der er plads nok til at lagre alle de data du vil redde fra HDD'en på din computers egen harddisk.

Hvis programmet alligevel ikke kan tilgå disken, er der desværre noget, der tyder på, at der kan fysiske problemer med disken (f.eks. fejl på læsehovedet).

Alternativt kan man håbe på, at der (bare) er tale om for lidt strøm, men strømstyrken via USB er mig bekendt helt standardiseret, så jeg tvivler desværre på, at det handler om strømstyrke.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 16:53 #8
Jeg henviser i mit link #5 netop til "Hard Drive Click of Death" Som jeg tror det er, og så kan selv det udmærkede program Testdisk ikke læse disken.
Avatar billede delakuer Nybegynder
09. marts 2015 - 20:05 #9
Prøv at højreklik på "computer" og klik på "administrer" og så ned under "diskhåndtering". Altså når din ekstern er sat til, enten med eller uden kabinet, og se om den bliver vist derinde?
Jeg havde et kabel der gik fra ekstern til 2 usb udgange, og på den måde kunne få mere strøm, altså få strøm fra 2 usb udgange i stedet for 1, det kunne også være en mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 20:10 #10
når den klikker er den færdig.
du bør kontakte et dansk dataredningsfirma.
det er ikke så dyrt
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2015 - 13:06 #11
Respons fra spørger?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 15:42 #12
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
02. maj 2015 - 13:18 #13
Undskyld den lange ventetid, har ikke haft tid og har stadig ikke til at kigge på den.

Så ved ikke om folk bare vil jeg lukker den eller ?
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
07. maj 2015 - 14:29 #14
Lukkes hermed