Avatar billede Taunajik Nybegynder
10. marts 2015 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Frasorte "blanke" celler i sortering

Hej
Jeg har lavet en lang liste med navne der dækker et helt år.
Efterfølgende har jeg lavet et ark på hver måned, hvor min store liste bliver sorteret ind alt efter og navnene skal være i januar eller en anden måned.

Der kommer "blanke" rækker i alle månederne selvfølgelig fordi alle bliver fordelt ud på hver deres måned.

Hvordan får jeg de "blanke" rækker (de indeholder en formel) til at stå sidst i min sortering, så navne står først.

Mine kolonner har en overskrift og der er i alt 7 kolonner.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2015 - 10:55 #1
Hvis fordelingen blev udført med VBA - så kunne du undgå de blanke linjer.
Avatar billede Taunajik Nybegynder
13. marts 2015 - 09:59 #2
Det er fordi jeg har valgt at bruge et ark til indtastning af alle de oplysninger jeg skal bruge.

Disse oplysninger er så fordelt ud på flere ark, her f.eks. januar på et ark og februar etc.

Og de ark hentes oplysningerne fra det ark hvor jeg taster alle oplysningerne ind for et helt år.

Så reelt er de jo ikke blanke i de ark hvor tingene bliver splittet ud.
Og det er i den sortering hvor jeg bruger A - Å sorteringen at alle de blanke rækker opstår og egentlig ikke skal bruge til noget.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. marts 2015 - 10:44 #3
Du er velkommen til at sende filen, vis muligt - alternativt en model. @-adresse under min profil.
Avatar billede Taunajik Nybegynder
26. marts 2015 - 13:38 #4
I skal have tak for løsningerne.

Jeg har fundet en løsning :)