Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
16. marts 2015 - 18:15 Der er 5 kommentarer

Printe A5 label på labelprinter? - Justere størrelsen i udskriftindstillinger, hvordan?

Hej

Jeg har fået en labelprinter, Intermec PF8t, som virker fint når jeg printer labels ud direkte fra pakkeprogrammet Pacsoft (PostDK).

Vi modtager ofte labels fra B2B-kunder i A5 størrelse (PDF som A4, størrelse med én A5-label på)..

Når jeg printer denne på labelprinteren ser det helt forkert ud..?

Hvordan kan jeg tweake indstillingen, så printeren automatisk roterer PDF-en 90 grader og kun printer den halvdel, hvor selve labelinfo er?

Kræver det at printeren installeres dobbelt? Da den jo virker fint når jeg selv printer direkte fra programmet.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2015 - 20:27 #1
Uden at kende noget til din labelprinter vil jeg mene, du har det samme problem som mig med nogle annoncer til det klubblad, jeg skal klargøre til en professionel printer.

Jeg løser problemet ved at åbne A4-PDF'en i f.eks. Adobe Reader eller PDF-Xchange Viewer, gemme A4-filen som et TIFF-billede i 300DPI og derefter beskære det til det format/størrelse, billedet er tiltænkt, i et billedbehandlingsprogram.
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
16. marts 2015 - 20:41 #2
Tak for ideen.. problemet er, at det er noget der skal gøres 20-30 gange om dagen.. så havde tænkt på en mere "automatiseret" løsning, hvis du forstår..?
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2015 - 21:54 #3
Den umiddelbart mest fornuftige metode ville være at bede dine B2B-kunder om at sende dig deres labels i korrekt A5-størrelse, altså 148x210mm. Af erfaring ved jeg også, at det sjældent virker :-)

Jeg er ikke Adobe eller PDF-ekspert, men jeg tvivler stærkt på, der findes nogen automatiseret metode. Du modtager en PDF-fil i A4 størrelse, og på den er der et eller andet sted placeret et billede i A5-format. Din Intermec PF8t kan kun se et A4-billede og har ikke nogen anelse om, at kun en del af billedfladen skal printes.

Har du kigget i manualen til din labelprinter for at se, om der er mulighed for at gøre det gennem dens software? Min egen hurtige søgning på manualen til printeren viser ikke nogen løsning, men måske fulgte der lidt ekstra software med til den?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
16. marts 2015 - 22:07 #4
Ja, det bedste ville være at få i den rigtige størrelse, eller i hvert fald A5.. (printeren printer på 107x190 mm i øvrigt).. men da Postdanmarks system ikke giver mulighed for at bestemme størrelser på udskrifter er det ikke rigtig en mulighed.

Jeg kan ikke rigtig se nogen løsning i den medfølgende software/manual.. :-(

Jeg er med på det ikke er så simpelt igen, men er nødt til at finde en eller anden løsning, ellers er ideen med labelprinteren ikke rigtig udnyttet, da vi så fortsat vil skulle printe nogle af labels på almindelig printer som hidtil..
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2015 - 22:45 #5
Måske metoden i linket herunder er brugbar? Den er ihvert fald hurtigere end mit forslag i første kommentar:

http://graphicssoft.about.com/od/adobe/ht/printportionpdf.htm