Avatar billede Hentze90 Nybegynder
20. marts 2015 - 08:57 Der er 7 kommentarer

Genstarter før opstart!

Hej,

Jeg har et problem med min stationær. Det skal siges at jeg har arbejdet som IT supporter for nogle år siden, så at rode med en PC er ikke ukendt her.
Men lige denne fejl kan jeg simpelthen ikke udregne. Jeg prøver at starte min PC(som virkede fint og så flyttede jeg til ny bolig og siden har den ikke ville starte), men hver gang den begynder at loade windows, så fryser den og genstarter, jeg har prøvet at bytte RAM og grafikkort fra en anden PC for at se om det kan være fejlen.

Er der nogen der har en idé..?
Alt tages imod med et smil. :)

Det er en stationær,
Windows 7
ASUS M2N-MX motherboard.
ATI Radion (kan ikke lige huske hvilken mobel) grafikkort
AMD X2 4200+ 64-bit (tror jeg det var)

Hvis der skal bruges andre oplysninger, skriv så svarer jeg så hurtigt som muligt.

mange tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2015 - 12:39 #1
tjek med fejlsikret tilstand - kører den op, så lav en systemgendannelse tilbage til før fejlen. Det kan være en opdatering fra windows, der bare ikke skulle ind (typisk en driver). Så kommer du ind den vej, så skal du som det første i alm windows se på win update, og der evt skjule opdatering.
Avatar billede Hentze90 Nybegynder
20. marts 2015 - 13:28 #2
Har desværre prøvet flere gange at lave en gendannelse, også prøvet at reinstallere windows, men jeg kan ikke, da den genstarter før altid. Derfor tror jeg det er en hardware fejl. Så feljsikret tilstand kan heller ikke starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2015 - 13:41 #3
Hvilken psu har du i?

Har du en anden strømforsyning du kan prøve med?

Noget hardware kan bare ikke tåle at blive lukket ned og flyttet. Er forsyning af beskeden kavlitet, så gør det ikke sagen bedre.

Formoder pc kører fint i fejlsikeret tilstand, hvor der ikke er det store load på ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2015 - 13:42 #4
Så i bios, og sæt den til default-parametre. Og tjek også (bare lad maskine stå tændt lidt) at CPU-køler går i gang.
Avatar billede Hentze90 Nybegynder
20. marts 2015 - 13:57 #5
3# Når jeg prøver at starte den i fejlsikkret tilstand, så sker det samme mens den prøver at starte.
4# Jeg har prøvet at lade den stå i bios'en og CPU køleren er igang, og temp ser sådan rigtig ud synes jeg.
Jeg vil prøve og se om den anden psu jeg har passer til og prøve hvad der sker så, for jeg har skiftet psu'en ud en anden gang da den gamle gik. Og købte desværre en mindre god..:)
Avatar billede Hentze90 Nybegynder
21. marts 2015 - 10:37 #6
Nu kommer der bare "blue screen", når jeg prøver at "repair windows" men genstarter stadig når jeg prøver at starte på, kommer lige til windows load logo.
Er der noget der ved hvordan jeg kan finde ud af om det er min CPU..?

her er link til "blue screen".
https://www.dropbox.com/sh/qgvkkak0sfqhjr9/AACORHMs9oIA4xEFsiHePl4ya?dl=0
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 13:44 #7
Den meddelelse du beskriver er en typisk meddelelse der fortæller om hardwarefejl.

Hardwarefejl kan opstå på mange måder.
Det kan være fejl på selve bundkort og den hardware der er koblet på dette. Men det kan jo også være hardware der ikke får strøm nok så det melder fejl.

Hirens boot cd skulle have værktøjer der kan teste din pc. Man kunne evt prøve dette.

Du kan også teste om din pcu kan holde hhv. 3,3- 5 og 12 volt på de tre spændinger der er på denne. Det kan du gøre med et voltmeter.