Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2015 - 16:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deaktiver/slette Microsoft powerpoint web app

På min uddannelses hjemmeside "studienet.via.dk" ligger vores undervisere ofte dokumenter op.
Hvis de f.eks. har lagt en powerpoint op ville man tro at når man klikker på det bliver spurgt om man vil åbne/gemme m.m.

Men det sker ikke for mig, mit åbner ikke i powerpoint, men åbner i selve browseren som en slags online powerpoint. Og det er super irriterende, dels fordi det er noget skrammel og ikke fungere for det meste, men også fordi jeg forsøger at hente dokumentet og ikke åbne det.
Jeg vil super gerne deaktivere hvad end der beslutter sig for at åbne dokumentet på den måde i stedet for at spørge mig hvad jeg vil.

I firefox har jeg 2 microsoft plugins, det ene har noget at gøre med lync og det andet sharepoint. Har forsøgt at deaktivere begge uden held.

Nogen idéer ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. marts 2015 - 16:50 #1
Det kommre lidt an på hvilken type software hjemmesiden anvender. Såfremt det skyldes din browser, kan du dog omgå ved at højreklikke på linket til dokumentet, og trykke "Gem som"
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2015 - 17:02 #2
Så jo helst at jeg på en eller anden måde kunne give det et los ud af døren. Men korrekt, højreklik og "gem som" kan bruges.

Men skal det forstås sådan at det ikke er noget jeg har kontrol over, det er serveren/softwaren der bestemmer hvad der skal ske når jeg klikker på et dokument ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. marts 2015 - 18:29 #3
Du kan prøve at se, om det virker i en anden browser. Såfremt en anden browser (uden plugins) downloader dokumentet, skyldes det enten din primære browser eller et plugin.

Det kan også skyldes hjemmesiden, såfremt den kører software såsom Sharepoint m.fl.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2015 - 22:18 #4
Prøvede en anden browser, der sker det samme.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2015 - 15:07 #5
Smid et svar, så lukker jeg den her.
Det ser ud til at det har noget at gøre med sharepoint som går ind og diktere hvordan ens browser skal håndtere det. Ret irriterende men ikke rigtig noget at gøre noget ved.
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. marts 2015 - 12:56 #6
Ja, så må du igang med at højreklikke som standard.