Avatar billede studse1970 Nybegynder
26. marts 2015 - 15:01 Der er 3 kommentarer

Overføre tekst fra et ark til et andet ark, med en tvist

Hej alle.
Jeg prøver at lave et regnskabsark, hvor jeg gerne vil have at regnskabet bliver genereret efterhånden som bogføringen bliver indtastet.

Pt. har jeg indlagt følgende formel som overfører indtastede poster i bogføring til regnskab

=HVIS(Bogføring!A11<>"";Bogføring!A11;"")

Der er bare det problem at hvis man får flere regninger til f.eks. forsikring/snerydning kommer disse poster til at fremgå i regnskabet flere gange. Ville høre om det var muligt at tilføje en undtagelse som undersøgte cellerne fra eks. A11 til A20 i regnskab således, at hvis posten snerydning allerede var oprettet i regnskab så blev der ikke oprettet endnu en?
Avatar billede Yogge Seniormester
31. marts 2015 - 19:56 #1
Hej

Mener du at, i regnskab vil du have en summering?

F.eks. hvis snerydning fremgår 2 eller flere gange i bogføring skal disse poster summeres i arket regnskab?

Mvh Jens
Avatar billede studse1970 Nybegynder
01. april 2015 - 07:17 #2
Lige præcis.
Selve summeringen af beløbene har jeg løst ved at bruge DSUM hvor selve bogføringsarket nu fungere som en database med kontrolkoder.

Konto    Udgifter                Beløb
1000    Forsikring                6300
2000    Sne                    10003

Hvor der i beløb kolonnen er tilknyttet følgende
=DSUM(Bogføring!$A$11:$F$510;3;Bogføring!K$1:K$2)

På denne måde fungere det egentligt ok. Tænker bare at det kunne være genialt hvis man kunne få skabt posterne automatisk i årsregnskabet efterhånden som bogføringen bliver lavet. således at som du skriver, sne bliver oprettet en gang i årsregnskabet selv om det står flere gange i bogføringen. og selvfølgelig sådan at den samlede omkostning fremgår i årsregnskabet.
Avatar billede Yogge Seniormester
01. april 2015 - 20:23 #3
Har du prøvet en hvis.sum formel? :)