Avatar billede namgrab Juniormester
26. marts 2015 - 16:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opsætning af mail i W8

PC:  LENOVO B575e
OS:  W8/64
Mailudbyder: TDC

Jeg har brugt meget tid på at få opsat min mailsystem uden held og håber på assistance fra dette sted.
Problemet er at jeg ikke kan få fat i live mail, hvor jeg kan foretage opsætningen. Jeg har installeret Windows Essential 2012 (mail), men når jeg forsøger via "mail" får jeg besked på at kun IMAP baserede mail-konti kan håndteres og så kan jeg ikke komme videre. TDC kan ikke give nogen information (godt nok mærkeligt!).
Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2015 - 17:16 #1
brug thunderbird - det kører bare.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
og mozbackup til at sikkerhedskopiere det
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. marts 2015 - 07:08 #2
Du skal starte Windows live mail og ikke app'en mail
Avatar billede namgrab Juniormester
27. marts 2015 - 13:14 #3
Ja, det ved jeg, men problemet er at det kan ikke. Det er netop der problemet er.
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. marts 2015 - 14:55 #4
Du finder live mail (lettest) ved at  bruge søge funktionen i win 8 ( skriv f.eks live mail). Når den er startet kan du fastgøre den til proces linjen !
Avatar billede namgrab Juniormester
30. marts 2015 - 12:58 #5
Når jeg søger kommer kun forslagene Windows live Messenger og Windows live writer frem! Så jeg er lidt 'på spanden'! Hvorfor skal det være så svært (for mig?) :-(
Avatar billede hjolsen Ekspert
30. marts 2015 - 18:05 #6
Prøv at fjerne alle Windows Essential 2012 programmer (  i kontrol panel) - Genstart og geninstaller Windows Essential 2012 (vælg kun de dele du vil bruge = Windows live mail )
Avatar billede namgrab Juniormester
07. juni 2015 - 16:08 #7
Hjolsen

beklager sent svar. Har været forhindret længe.
Ping et svar, da dit forslag virkede omsider. Tak
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. juni 2015 - 23:59 #8
ping!