Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. marts 2015 - 09:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til VOIP uden om VPN

Jeg har en hjemmearbejdsplads, hvor jeg forbinder via Windows 8.1's VPN tunnel til lokaldrev på arbejdspladsen.

Selv vpn forbindelsen er under TCP/IP 4 indstillingerne sat til ikke at bruge standardgateway på fjernnetværket, så det kun er lokaldrev der forbindes til via VPN.

Altså alt andet går uden om.
Og det virker fint for mine øvrige tjenester (Skype mm)

Men når jeg vil forbinde til en VOIP udbyder (Flexfone - ser01.sippeer.dk) som jeg ved bruger UDP signalering, så får jeg en DNS fejl - den kan ikke forbinde til tjenesten så længe jeg er forbundet til min VPN tunnel (Fællesdrevet)

Nogen der har et godt forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak.
/Dan Hansen
Avatar billede shako Novice
02. april 2015 - 17:10 #1
Hej esbweb

Når du skriver "forbinde til voip server" hvad mener du så? Er det en Softphone du har intalleret på computeren?

Flexfone havde en DNS fejl på deres firewall her i midten af sidste uge - hvornår har du sidst forsøgt?

Mvh.

Daniel
-Flexfone Forhandler
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2015 - 17:22 #2
Hej Shako,

ja - det er CounterPath Bria 3 softphone - jeg har også prøvet en anden softphone som Flexfone havde gode erfaringer med.

Men ja - jeg har prøvet også for nogle måneder siden - samme problem...

Kan lige prøve lige om lidt igen.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2015 - 17:32 #3
Ja - det virker faktisk nu uden problemer!
Nu kunne jeg både være på VPN og softphone samtidig.

Så det har nok været DNS problemer begge gange jeg har prøvet.

Tak for hjælpen Shako.

Smider du et svar.

VH. Dan
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. december 2015 - 21:04 #4
lukker spørgsmålet