Avatar billede Marianne-mim Nybegynder
27. marts 2015 - 16:35 Der er 4 løsninger

My Book Live - se billedseie i en bestemt rækkefølge

Vi har netop været på en større rundrejse hvor vi tog omkring 1400 billeder, dels fra en kamera samt fra 2 Iphones. Disse billeder har vi nu sorteret ind i hinanden til ca. 850 billeder så de kommer i dato og klokkesletorden. Picassa3 drillede hvorfor jeg har sorteret billederne i Windows Live Photo Gallery, da de her lagde sig i dato og klokkesletorden som jeg gerne ville have dem i. Jeg har så efterfølgende lagt dem over i My Book Live, og ville se dem dels på vores Samsung smart tv og vores IPAD samt IPhone hvor der er hevet apps hjem dels My Cloud og WD Photos. Ingen af stederne lægger billederne sig i rækkefølge. Jeg har så efterfølgende manuelt foran hvert foto sat en ny nummerering foran billednumrene startende med 1 og fremefter. Det gør nu, at jeg kan se billederne på vores smart tv som jeg gerne vil have dem, men ikke i apps'ne på Ipad og Iphone. Er der nogen der kan hjælpe her. F.eks. starter serien med nr. 1 herefter nr. 10 - herefter nr. 100 og frem til 109 så kommer nr. 11. Hvad går der galt det er specielt ved større billedserier det driller. Er der et sted jeg kan justere denne rækkefølge. Gode råd efterlyses, manualen er jo bl.a. på engelsk og sprog er ikke mit stærke side.
Avatar billede eksmojo Forsker
27. marts 2015 - 18:04 #1
Jeg ville gøre følgende

giv billederne følgende nr rækkefølge
med fire cifre

og sidste

Avatar billede Marianne-mim Nybegynder
28. marts 2015 - 11:43 #2
Tusinde tak  til eksmojo for et brugbart svar. Jeg har foreløbig prøvet med 125 billeder som jeg manuelt har  omdøbt som foreslået. De kommer i rigtig rækkefølge på Ipad samt på vores tv. En herlig måde at få hjælp på.
Avatar billede eksmojo Forsker
28. marts 2015 - 11:58 #3
Godt du fik løst opgaven / problemet
Avatar billede eksmojo Forsker
28. marts 2015 - 11:59 #4
Håber det er den rigtige måde at slutte tråden ????