Avatar billede Pindemadder Nybegynder
28. marts 2015 - 22:10 Der er 11 kommentarer

Clone til ssd virker ikke

Hej jeg har lige clonet fra gl hd til ny ssd men jeg kan ikke ændre det nye drev fra d til c har brugt xl.
Hjælppp :)
Avatar billede showsource Seniormester
29. marts 2015 - 10:50 #1
Hvis de begge er tilsluttet, kan du vel blot sætte bootdisk til ssd i bios, eller i "boot" i systemt.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2015 - 11:23 #2
Du kan bare lukke og fjerne den gamle disk, så finder windows selv den nye SSD - hvis selvfølgelig, den er klonet rigtigt.
Avatar billede Pindemadder Nybegynder
29. marts 2015 - 11:24 #3
Nej for den booter ikke når ssd er alene i pc'en
Avatar billede Pindemadder Nybegynder
29. marts 2015 - 11:33 #4
Det er måske det der gået galt nogen der kender en clon program der virker :)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2015 - 11:58 #5
Prøv at trykke på F12 eller F8 under opstart, for at se om disken er der og om det er den der bootes på.
Avatar billede Pindemadder Nybegynder
29. marts 2015 - 12:18 #6
Kan se den er der men den skrive boot fejl
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2015 - 12:35 #7
Ja så er noget gået galt ved kloning. Hvilket prog. har du brugt?
Jeg har selv klonet windows til SSD 3 gange og det gik fint.
Det var med Paragon Hard disk manager, men det skal købes.
Der skulle ikke være noget i vejen for at et gratis pro. kan gøre det.
F.eks MiniTool Disk manager, her hedder det Copy disk.
http://www.minitool.com/
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2015 - 12:43 #8
Der er også AOMEI Partition assistant. I venstre side er der en gratis version.
I selve programmer er der, i venstre side, noget som hedder:
Migrate OS to SSD. http://www.disk-partition.com/
Avatar billede Pindemadder Nybegynder
29. marts 2015 - 20:31 #9
Jeg prøver med mini tool :)
Avatar billede Pindemadder Nybegynder
30. marts 2015 - 17:39 #10
Det virkede tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 19:14 #11
Det er OK!