Avatar billede frk-w Nybegynder
30. marts 2015 - 20:05 Der er 2 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse til specifikke trådløse netværk.

Hej

Jeg kan på min windows 7, ikke oprette forbindelse til mit trådløse netværk, selvom der er fuldt signal.

Jeg kan hverkan oprette forbindelse til selve routeren eller min "Netgear WiFi Range Extender WN3000RP".
Der er ingen problemer, hvis jeg deler net fra min telefon eller på mit uddannelses sted.

En sjælden gang i mellem, kan den godt oprette forbindelse, men uden internetadgang.

Telefonen kan desuden også godt oprette forbindelse og få internetadgang til begge forbindelser.

Jeg har prøvet at nulstille begge ruotere, men uden succes.

Jeg er ikke så computerkyndig, så det ville være rart at få svar der er nemt at forstå :)

Mvh Helene
Avatar billede bdf Mester
31. marts 2015 - 10:54 #1
Hvilken kryptering kører dit trådløse netværk med? WEP? WPA? WPA2?
Nogle "ældre" smartphones, spille konsoller, laptops osv. osv. kan ikke logge på WPA2, tjek din opsætning og ændre den evt til WPA og ikke WPA2 :-)
Det er et forsøg værd :-)
Avatar billede frk-w Nybegynder
01. april 2015 - 00:32 #2
Kan se det er WPA2. Tak for svar, vender tilbage med resultatet :)