Avatar billede Thearasmussen Nybegynder
31. marts 2015 - 11:22 Der er 6 kommentarer

Lenovo PC vil ikke starte

Hej!
Jeg har en Lenovo ideapad, som ikke vil starte, når jeg tænder for den.
Når jeg tænker for den, så viser den Lenovo-logoet og så indlæser den lynhurtigt et eller andet, hvorefter det samme sker - igen og igen. Computeren indlæser overhovedet ikke Windows.

Det er ret vigtigt, at den hurtigst muligt kommer på banen igen, da jeg bruger den i skolen og til lektielæsning.

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig? :)

Med venlig hilsen Thea
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 11:56 #1
Hej Thea og velkommen til.
Hvis den kører Windows 7 eller ældre prøv dette:
Når du starter den, så tryk gentagne gange på F8 til den starter fejlsikret tilstand.
Prøv først at vælge "sidst kendte konfiguration da systemet virkede"
Avatar billede Thearasmussen Nybegynder
31. marts 2015 - 12:09 #2
Mange tak for din velkomst.
PC'en reagerer overhovedet ikke på F8-tasten, desværre. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 12:17 #3
Kører computeren så Windows 8?

Er der en skærm lige i starten du kan tykke på så du kan starte noget recovery program?

Har du backup af private filer?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 12:19 #4
Og det er jo et skærmbillede med valgmuligheder jeg mener :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 12:21 #5
Har du en cd med systemet på?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 12:38 #6
Skal lige bruge model nr på pc også.