Avatar billede Boejden Seniormester
31. marts 2015 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

er på ferie' får ikke mulighed for login nvn og password på wifi

Hvor finder jeg "indmaden" i min trådløse forbindelse, så jeg kan komme til at skrive mit login navn og password. Som det er nu, går jeg automatisk på netværket.....men uden internetadgang. Og det er jo forståeligt. Men der gives ikke den sædvanlige boks til navn og kode......hvad kan jeg gøre og hvor finder jeg det......for i netværk mv. er der intet jerg! Kan bruge
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2015 - 12:23 #1
Gå til kontrolpanel / netværk og delingscenter
under aktive netværk kan du se navnet på dit. Klik på det.
Der kommer et vindue med 'status for wi-fi' - klik på Trådløse egenskaber.
Så vælger du fanebladet 'Sikkerhed' hvor du angiver kryptering og adgangskode. Typisk WPA2-Personal og AES og så din kode.
Avatar billede Boejden Seniormester
31. marts 2015 - 13:21 #2
Når jeg kommer til Status for trådløse netværk (win 7) er der kun Detaljer, Egenskaber Deaktivere og Diagnosticere.......jeg mangler lige præcis noget med sikkerhed og koder.
Så hvor gemmer det område sig henne, når det ikke er her??
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2015 - 13:38 #3
du kan prøve at reparere windows-filer.
i start/alle programmer/tilbehør er kommandoprompt. Højreklik og vælg Kør som administrator.
Så kommer en gammel 'dos-boks' - i den skriver du
sfc /scannow
så løber den alle windows-filer igennem, og erstatter defekte med nye.
se evt https://support.microsoft.com/en-us/kb/929833
Avatar billede Boejden Seniormester
31. marts 2015 - 14:58 #4
Er gjort, ingen integritetsfejl fundet.
Status: automatisk vøalg af WiFi....men uden internetadgang: netværk ikke identificeret, derefter ilslutning uden anvnog kode og dermed ingen internetadgang ;-(
Har du aandre forslag til, hvor login kan befinde sig? Og kan jeg have lavet et i sætnings problem selv? Det mest underlige er, at hvis jeg går ned på " kontoret" hvor der er et åpbent WiFi, kommer jgpå uden problemer!!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2015 - 16:35 #5
Netværk og delingscenter.
Der er link til 'opret en ny forbindelse eller et nyt netværk'
I den vælger du 'opret forbindelse til et trådløst netværk manuelt'
Der er alle de felter, du skal bruge.
Avatar billede Boejden Seniormester
02. april 2015 - 13:49 #6
hej Claes, ventet med at svare til jeg fik løsningen :-)
Mit netværk hedder MHCIFI og det kan jeg ikke få lov til at etablere en ny forbindelse til, og blev henvist til at redigere den eksisterende forbindelse.
Men stedets guru har lige været forbi, og fandt at der var valgt(?) en DNS - server 156-154-70-22 og ikke en automatisk valgt.
jeg aner ikke noget om denne indstilling (og jeg kan ikke finde den igen :-(  )
Problemet er blevet løst og baggrunden er desværre ukendt - det  skal blive interessant at se hvorledes systemet arter sig, når jeg kommer hjem.
Tak for indsatsen - er det ok uden point?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2015 - 13:57 #7
Du lukker bare. Men pudsig løsning. Gad vide om det er en rest fra noget skidt, der har rettet DNS, men så pga din viruskontrol ikke kunne installere sig selv.
Avatar billede Boejden Seniormester
30. april 2015 - 07:53 #8
hej Claes, efter hjemkomst ingen problemer og ingen der har krævet en bestemt DNS-server.
Så deer er nok "nogen/noget" der har været på rov :-)
Hej