Avatar billede andreas_og_far Praktikant
31. marts 2015 - 11:52 Der er 6 kommentarer

Minecraft på denne bærbare ???? Toshiba Satellite C50-B-14Z

Kære alle

Jeg ønsker at købe en bærbar computer, mine sønner kan bruge når de spiller Minecraft hjemme samt hos venner.

Har dog ikke så mange penge lige nu, så jeg tænkte på dette tilbud:

Toshiba Satellite C50-B-14Z
El-Giganten til 1899,-

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/SATC50B14Z/toshiba-satellite-c50-b-14z-15-6-barbar-sort?intcid=int_pp_SATC50B14Z_uge14#tab-more-info

[B]Spørgsmål 1:[/B]
Kan den bruges til at spille Minecraft tilfredsstillende ???

[B]Spørgsmål 2:[/B]
Den store søn spiller også "League of Legends" - kan den mon også bruges til det ??

Mine sønner spiller Minecraft, men de har ikke selv nogen computer.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Hav en vidunderlig dag.

/Peter
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2015 - 13:35 #1
Tvivler kraftigt på at den vil give en god spil fornemmelse. og LoL vil det næppe være bedre..
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
31. marts 2015 - 13:48 #2
Fair nok - det tvivler jeg også på ;-)
Men hvorfor tror du, det ikke vil blive godt ??
Processer, ram eller ?? - Syntes ikke Minecraft kræver så meget !!!
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2015 - 15:22 #3
- Processor, 2.2 GHZ med kun 2 kerner kunne måske gå, men så en kun 1 MB cache vil give lede loading tider.
- Harddisken er stor men langsom, vil også være en flaskehals.
- Lav opløsning på skærmen, men hvis den var større ville grafikkortet ikke kunne være med.
Det eneste der ikke er en flaskehals til Minecraft er ram, fordi Minecraft er skrevet i java forbruger den maks 2GB, men med de andre ting tilsammen vil det give en formentlig skuffende oplevelse af ellers udmærkede spil.
Rådet må blive at vente til du har råd til noget 4-5k+
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2015 - 15:25 #4
**Standard Ram forbrug pr Java applikation er 1024MB, bare lige for at rette mig selv.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2015 - 20:47 #5
jeg vil anbefale ram der kører 1600 Mhz fremfor 1066/1333 mhz.. Grafikkortet bruger trodsalt rammene..
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
25. september 2015 - 12:07 #6
Tak
Point ?
Lig et svar.
Tak