Avatar billede NS_HB Nybegynder
31. marts 2015 - 13:41 Der er 1 kommentar

Transponeret værdi låst vha. et l/v opslag?

Hej,

Jeg prøver at finde ud af hvordan man kan lave en transponering låst til en person.

Jeg har en række vertikale værdier fra G5:AG5, disse bliver transponeret til J39:J65 vha. TRANSPONER(G5:AG5) shift+ctrl+enter. og det virker fint, til den person, hvor jeg nu manuelt har gjort det.

Problemet er at, når jeg vælger en ny person, udfra mit navngivet rulle menu, trækkes G5:AG5 ikke ned til G6:AG6, hvor den næste persons data er?

Jeg tænker at kombinere det med en v eller Lopslag, eller RÆKKE funktionen. Men kan ikke få det til at køre?

Jeg arbejder i Excel 2013 DANSK version
Avatar billede Broxigar Praktikant
13. maj 2015 - 19:16 #1
Står der $ foran nogle af felterne, fx $G5:$AG5 ?
Når der står $ foran, så øger den ikke værdien når man trækker den op/ned eller side til side.