31. marts 2015 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler et video konverteringsprogram MPG til feks MP4

Hej med Jer
Jeg har forgæves ledt efter et video konverteringsprogram til at ændre mine MPG videoer til f.eks. MP4 eller AVI. Er der nogen af jer der kender et godt program? Det skal være let og ligetil at betjene, og det må gerne være gratis, men ikke en absolut betingelse.Jeg bruger Win8
Andre gode forslag til at kunne lægge mine MPG videoer op på min NAS så jeg kan hente dem på mit TV?
På forhånd tak for indput.
Mvh Jørn
Avatar billede eurositi Ekspert
31. marts 2015 - 15:06 #1
Der findes ellers enormt mange. Windows Live Movie Maker kan hentes gratis hos Microsoft:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/get-movie-maker-download
Det kan nemt indlæse MPG og outputte til MP4.

Men hvis det bare skal være helt simpel konvertering fra ét format til et andet, behøver du nærmest ikke installere noget. En app som f.eks. FileMinx til Google Chrome browseren (gratis i Google web store) kan gøre dette.

Et flottere enkelt (og meget hurtigt) gratis program er Freemake Video Converter (www.freemake.com). Hér har du også mulighed for at redigere
- HUSK at vælge "custom" installation og FJERN flueben ud for de medfølgende skrammel-programmer, som ellers vil blive installeret sammen med prorammet!

XMedia Recode er min personlige favorit (alternativer til Mac er: Handbrake eller VidCoder). Det kan meget mere, end de andre programmer, men det kan virke uoverskueligt, hvis man aldrig har rodet med videokonvertering før.
Avatar billede eurositi Ekspert
31. marts 2015 - 15:07 #2
Nu har du jo Windows 8 og dermed adgang til Windows Store. Jeg tror også, at der findes mange små Windows apps, som kan gøre det, du efterlyser.
03. april 2015 - 12:06 #3
Tak for hjælpen. Jeg vælger windows løsningen, den ser ud til at være god for en amatør som mig.
Lægger du et svar så du kan få point?
Hilsen
Jørn
Avatar billede eurositi Ekspert
03. april 2015 - 13:12 #4
God fornøjelse. Klogt valg.
Jeg tror, at du muligvis også kunne blive glad for Freemake. Det er et ret brugervenligt og pænt designet program (har neto testet den aktuelle version 4.1.6 på min egen PC).
Bare husk at:
- Fjerne fluebenet, når installationen vil installere Wajam
- Vælge Brugerdefineret (i stedet for Ekspres) og fjern fluebenet ved PC Mechanic

Herefter har du et meget hurtigt videokonverteringsprogram med en indbygget visuel editor, mulighed for at sammenføje flere klip til ét og tilvalg af flere/færre lydspor undertekster.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2015 - 17:13 #5
Bruger selv cloudconvert.com, men har dog os 100 mbit fibernet.. 9 euro pr mdr..
15. april 2015 - 09:48 #6
Tak for svarene. Tråden lukkes.
Mvh
Jørn