Avatar billede lupin12 Mester
01. april 2015 - 08:42 Der er 8 kommentarer

spamfilter

Hej hvilket er det bedste spamfilter og samtidig nemt at sætte op uden at man får slette en masse som ikke skulle slettes.

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 09:20 #1
Du må nok lige skrive hvilken udbyder du får mail fra og hvilket mail program der bruges.

Jeg bruger selv Jubii webmail, og den sorterer spam meget godt synes jeg. De kommer til at lægge i en mappe for sig selv.
Bliver mail hentet ned til pc ved hjælp af et installeret mailprogram så skal sikkert installeres et program på computeren. Jeg brugte for nogle år siden Spamfighter, som virkede udmærket på det tidspunkt.
Ved ikke om i har prøvet dette? Kørte kun i den gratis version af programmet.
Lige nu bruger jeg Thunderbird som også sorterer. Men den skal oplæres ved at man selv gør opmærksom på hvad der er spam.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 09:36 #2
Link til Spamfighter hvis du vil prøve den:
http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_DA/Download_Download.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2015 - 10:22 #3
Du kan faktisk bruge en Gmail konto as spamfilter for en hvilken som helst anden konto. Gmail har en meget velfungerende spamfilter funktion der bygger på hele googles bruger base og i praksis gør jobbet rigtig godt. Jeg har linket til en blogpost der beskriver hvordan du sætter det op. Gratis, velfungerende og smart

http://mboffin.com/post.aspx?id=1636
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 10:41 #4
#3 enig - brug webmail. Et gratis antivirusprogram har ikke antispamfilter kun mailscanner - købe antivirusprogram har antispamfilter og mailscanner.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2015 - 11:09 #5
Tricket er at du ikke behøver at bruge gamil for at bruge gmail som spam filter. Du kan sætte Gmail op som et mail relay der så filtrere din mail for dig inden den lander i din mail client indboks.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 16:34 #6
bufferzone kan man komme til at se de mail der bliver filtreret fra?
Jeg har oplevet mails der er blevet bannet som spam fordi folk ikke gider at afmelde nyhedsbreve fra forskellige sider som jeg godt vil se.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2015 - 16:59 #7
som jeg forstår det uden at have testet det, virker gmail metoden som et online spam filter. Den gmail konto der foretager filtreringen "opbevarer" de frafiltrere mails.

Jeg er ikke sikker på om der ikke er en auto slet funktionalitet der sletter efter 30 dage, men jeg er overbevist om at det kan konfigureres (også så det ikke sker.

Metoden er ganske gratis og skulle være relativt let at sætte op. Styrken er gmail spamfiler der er et af de bedst fungerende på markedet IMHO
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 17:16 #8
Tak for svar bufferzone. Synes nu også at den der er på Jubii mail virker fint. Det er måske et par stykker ud af 100 jeg selv lige skal markere som spam. Ellers klarer udbyderen det fint :-)