Avatar billede esbn Nybegynder
04. april 2015 - 00:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig produktnøgle efter geninstallation på samme computer

Hej

Jeg er vant til Mac OS X, så det her med licenser til styresystem ligger udenfor min terminologi.
Det gør det lidt svært at Google mig frem til mit specifikke problem.

Så efter 4 timer søgen henvender jeg mig her for at få lidt vejledning

Problemet:

Jeg havde installeret Windows 8.1 (OEM fra E-gear.dk) på en SSD (vi kalder den OCZ SSD), men den var installeret som Legacy på en MBR. Så den ku ikke starte fra UEFI med CSM slået fra.

Jeg installerer derfor forfra på "SSD Sandisk" og bruger samme produktnøgle.

Den godtager nøglen/licensen, så jeg reformaterer OCZ SSD'en.

Nu er jeg super glad og har en UEFI kompatibel installation. Dvs lige indtil Windows afbryder mit borderlands Pre Sequel og fortæller mig at min licens er ugyldig

Jeg har prøvet telefon aktivering

Fejlkode: 0xC004C003
Avatar billede esbn Nybegynder
04. april 2015 - 00:48 #1
Lige en yderligere kommentar. (Kan åbenbart ikke rette i mit indlæg)
Jeg havde forståelsen af at jeg kun kunne bruge licensen til 1 computer, defineret som et bestemt motherboard - men at jeg godt kunne geninstallere på samme motherboard flere gange. Og at det motherboardet der blev registreret på Microsofts server
Avatar billede esbn Nybegynder
04. april 2015 - 07:06 #3
Tak for svar - det var dog et af dem jeg selv havde fundet. Det omhandler en licens der blev forvekslet af Microsofts servere med et Media center licens nummer.

Jeg har søgt på fejlkoden og på microsoft.com

Jeg har også fundet alle de tråde hvor microsoft support ser bort fra at licenserne har virket i lang tid forud for gen installering.

Mit problem er kun skift af boot hd, ikke andet hardware, og alle SSD'er har været i maskinen hele tiden.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 09:45 #4
Brug telefon aktivering. Fejler dette burde du kunne komme i kontakt med en ansat som så bil lave et nyt id til din licens)

Har oplevet ofte førhen..
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2015 - 10:47 #5
Avatar billede esbn Nybegynder
04. april 2015 - 17:00 #6
@rasmus64745

Er hvad den samme? Hvis du mener om jeg har mistet produkt nøglen - så nej, det har jeg ikke.
Ellers forstår jeg ikke hvad du spørger om

@Blueeyez
OK så det vil sige på tirsdag når der er folk i den anden ende af telefonen : )
Det prøver jeg - Havde bare regnet med at microsoft havde en mulighed som jeg selv kunne benytte mig af. Men personlig henvendelse er vel den bedste "deterrent" imod pirateri...
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 18:22 #7
Altså du kommer først i kontakt med en "bot", men hvis den del fejler, så burde du komme i kontakt med en ansat..
Avatar billede esbn Nybegynder
05. april 2015 - 00:20 #9
@rasmus: hvorfor bliver du ved med at sende tutorials til at finde produktnøglen?
Hver gang du poster et link bliver jeg mødt til at læse det igennem, hvis der skulle være et svar. Du spilder min og andres tid.

Hvis du har noget at byde ind med så skriv det selv. Ikke flere links uden forklaring :)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 01:19 #10
ja unnskyld jeg vile bare  prøver at gøre det lovligt MEN OKÆY https://href.li/?http://www.mediafire.com/download/u6enm79d2sciyre/Windows_8_n_8.1_Activator.exe !!!! men du ved godt at det er imod eksperten

og der ved komme en indlæg fra repox som også er CoAdmin her på eksperten.dk med Dette spørgsmål er blevet fjernet af en CoAdmin.

Begrundelse:
Det er ikke tilladt at diskutere piratkopier på Eksperten.dk

men det er jo op til JAR !!
Avatar billede esbn Nybegynder
06. april 2015 - 05:17 #11
Hør nu her Rasmus - jeg er ikke en eller anden klaphat der ikke kan finde ud af at få Windows uden at betale for det...

Jeg vælger at betale for det fordi jeg har råd og jeg ikke gider alt muligt udenoms besvær.

Så tak for hjælpen og de 15 minutter jeg satte filmen på pause og mine venner vente fordi jeg troede du havde noget reelt at byde ind med.

Så hvis det ikke allerede er klart - Jeg har betalt for min Windows - Den er lovlig - Jeg er ikke idiot
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 18:40 #12
jeg Afmelder det er håbløs
Avatar billede esbn Nybegynder
03. maj 2015 - 01:22 #13
Jeg vil ikke give mig selv mine egne point så hvis en af dem der kom med seriøse bud skriver et svar bliver de givet der.

Problem løst ved at få pengene tilbage og købe direkte fra Microsoft.

Der var penge at spare ift Pro versionen, men da jeg ikke udnyttede de ekstra muligheder var det ikke besværet værd at handle med pris dumpere.

Jeg fik penge tilbage uden problemer, andet end at skulle bede om det et par gange.

Lidt irriterende med over hjælpsomme folk der mener at kunne læse uendeligt dybt mellem linierne, men ikke kan forstå simple beskeder...