Avatar billede benneharli Juniormester
07. april 2015 - 13:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RegEx til check af JavaScript

Jeg skal lave en RegEx der checker på manglende ; afslutninger i JavaScript. Håber nogen kan svare på en eller begge af disse.

Der er 2 ting der skal checkes og erstattes:

[1] "Normale" linjeafslutinger, dvs. at der fx mangler ; efter

var txtChk1 = 4

som skal blive til

var txtChk1 = 4;

Her skal der også tages højde for om der er kommentarer, så man kan ikke bare checke på den sidste karakter. Det kunne jo være der stod

var txtChk1 = 4; //kommentar

hvilket ville være ok.

[2] Manglende afslutning på deklarerede objekter, dvs. at et objekt deklareret som nedenfor mangler det afsluttende ;

Rectangle = {
    init: function(node) {
        this.node = node;
    },
    update: function(props) {
        this.render();
    },
    render: function() {
        if(this.node) {
            this.node.setAttribute("Stroke", this.stroke);
        }
}Her mangler der semikolon
Avatar billede Syska Mester
07. april 2015 - 14:06 #1
Hvorfor ikke bruge noget ala: http://www.jslint.com/

Ved det er hvad de bruger i Visual Studio.
Avatar billede Syska Mester
07. april 2015 - 14:06 #2
Jeg er klar over det ikke indsætter ting ... men giver warnings.

Men jeg er bare bange for at der er MANGE flere ting der kan ske som du ikke tager højde for ...
Avatar billede benneharli Juniormester
07. april 2015 - 14:30 #3
Har godt set lidt på jslint, men det bliver lidt svært at bygge ind, eftersom jeg skal interface mod et andet værktøj der udfører udskiftningen. Til dette værktøj kan jeg kun sende en RegEx.

Jeg er klar over at jeg ikke kan ramme 110% alt, men det er egentlig heller ikke påkrævet 90% er fint, og der sidste tager vi som det kommer.
Avatar billede Syska Mester
07. april 2015 - 14:50 #4
Problemet er vel også hvis du rammer ting du ikke skal.

Ligesom ekstra ";" ikke betyder noget ...

Men i hvert fald held og lykke med det. Skrev kun da jeg ville være sikker på du kendte til jslint.
Avatar billede benneharli Juniormester
22. april 2015 - 06:59 #5
Gav op