Avatar billede mullexp Nybegynder
09. april 2015 - 13:25 Der er 4 kommentarer

Nem id ID fejler i importingen på Windows 8.1 og java 8.40 når man ikke er local admin

Hej

Nem id ID fejler i importingen på Windows 8.1 og java 8.40 når man ikke er local admin

Vi har installer software CSP fra nemid.
http://www.nets.eu/dk-da/Service/kundeservice/NemID-medarbejdersignatur/Pages/default.aspx#tab4

Hvis jeg er logget ind som local admin virker det fint. Men hvis jeg er logoet ind som normal bruger fejler den.

Mit spørgsmål er kan man ikke importer medarbejder certifikat når man ikke er local admin?

Hvis det kan lade sig gøre uden at man er local evt. en lille vejledning på hvordan man gør.

MVH
Rasmus Jørgensen
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2015 - 15:10 #1
hvad med højreklik på program/fil, og vælg 'kør som administrator'
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2015 - 15:15 #2
har lige set, at genvejen til programmet - højreklik på den, vælg egenskaber, fanebladet genvej, klik avanceret. Sæt hak i 'kør som administrator'. Så er det klaret en gang for alle.
Avatar billede mullexp Nybegynder
09. april 2015 - 16:21 #3
Jeg ville gerne undgå at noget med admin rettigheder skulle ind over. Dvs brugeren som (kun) er alm. bruger selv kan importere madarbejder signatur.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2015 - 17:37 #4
hvis der er klikket i 'kør som admin' i genvejen til programmet, så ved bruger ikke, at det er en mulighed. Og der er ikke admin på andre ting.
Man kunne måske centralt kopiere nye genveje ud på maskinerne - så vil ingen opdage noget.