Avatar billede erlandsen Seniormester
11. april 2015 - 21:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere icloud til windows

jeg har fejlagtigt kommet til at fjerne icloud på min win7 64bit pc.

når jeg forsøger at reinstallere icloud - får jeg besked på at "den angivne konto findes allerede" og så stopper den installationen.

jeg kan ikke finde icloud på min pc og den findes ikke som tilføjelsesprogram i min Outlook 365
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 09:09 #1
Prøv med ccleaner at fjerne rester af programmet.
Avatar billede erlandsen Seniormester
12. april 2015 - 13:13 #2
troede at jeg var dækket ind med iobit uninstaller - men den kunne ikke finde flere rester af icloud.

det kan ccleaner - men den kan ikke afinstallere icloud fordi den mener at jeg er logget på min icloud konto.

jeg prøvede at genstarte pc og fik samme fejl igen - men denne gang står icloud ikke mere på listen over programmer der kan fjernes?
Avatar billede erlandsen Seniormester
12. april 2015 - 13:20 #3
har prøvet at installere igen men får samme problem med at "den angivne konto findes allerede" og igen prøvet at afinstallere fra ccleaner men får igen fejlen "Kontrolpanelet iCloud 3.1 kan ikke fjernes medens du er logget på kontrolpanelet iCloud 3.1...."?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 14:03 #4
i mappen C:\Program Files (x86)\Common Files
ligger min Apple-mappe - den har jeg lavet en kopi af.
Prøv at pakke den ud tilsvarende sted (Program Files (x86) hedder Programmer (x86) i stifinder), og se og du kan køre icloud.exe eller andet fra mappen og logge af - evt efter genstart efter de er kopieret ind.
https://www.dropbox.com/s/lm8yulhm8hvhpfu/Apple.rar?dl=0
61mb fil.
Avatar billede erlandsen Seniormester
12. april 2015 - 15:33 #5
tak for hjælpen claes57.

jeg kan ikke køre icloud.exe da jeg åbenbart mangler msvcr120.dll

jeg tænker at jeg vil prøve af afinstallere med ccleaner igen og se hvad der sker
Avatar billede erlandsen Seniormester
12. april 2015 - 15:40 #6
samme fejl "Kontrolpanelet iCloud 3.1 kan ikke fjernes medens du er logget på kontrolpanelet iCloud 3.1...."...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 15:53 #7
Avatar billede erlandsen Seniormester
13. april 2015 - 23:05 #8
claes57 - sætter virkelig pris på din support!

har kopieret msvcr120.dll over og kunne åbne min icloud.exe!

kunne også logge ud af kontoen - hurra!

men kan stadig hverken afinstallere eller installere icloud (får samme fejlmeddelelser)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2015 - 10:38 #9
det er ikke noget med, at du klikker opret konto / ny konto - hvor du skulle have klikket brug eksisterende konto / har konto?
Jeg vil ikke prøve selv, da mit virker - og ved ikke lige hvilke vinduer, der vises undervejs.
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. maj 2015 - 11:34 #10
det har noget at gøre med at der stadig er noget tilbage på pc'en selv om jeg afinstallerer icloud.
har været i dialog med apple - som pt. ikke har kunne løse problemet som nu er sendt videre til deres 3. linje support.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2015 - 11:43 #11
Ellers er det tid til forårsrengøring. Backup af data, finde program cd'er og licenskoder. Og så formatere og starte på en ren maskine.
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. maj 2015 - 12:54 #12
no way - maskinen kører perfekt - så det bliver ikke løsningen
Avatar billede erlandsen Seniormester
15. juni 2015 - 16:32 #13
lukkes