Avatar billede Stypinsky Nybegynder
12. april 2015 - 23:38 Der er 5 kommentarer

kan in app purchases bruges som jetoner?

Hej alle jer kloge hoveder :-)

Jeg er igang med at udvikle et spil til apple app store. Eller det vil sige planen er at betale for at få spillet lavet, når jeg er færdig med konceptudviklingen. Det bliver et kæmpe spil med mange features og ja mega dyrt, ved det godt.

Indtil nu har alt hvad jeg ville lave kunne lade sige gøre, men så fik jeg en idé, som jeg ikke er sikker på holder helt vand.

I en del af spillet vil der være dueller mellem spillerne, de skal f.eks. spille et skydespil imod hinanden. I den forb. tænkte jeg at det kunne være sjovt, hvis spillerne kunne købe "diamanter" og satse dem. Vinderen får altså modstanderens "diamanter".

Hvis ja, er der så mulighed for mig, som ejer af app'en at veksle de vundne "diamanter" til penge?

Håber at i kan hjælpe
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2015 - 00:11 #1
Ehm.. Det gør farmville og sådan nogle spil i forvejen.. Faktisk os et pokerspil der gør.. Men hvordan er mig en gåde, men det foregår næppe igennem apples app store..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2015 - 00:33 #2
Du bør dog os undersøge om hvor meget apple snupper hvis du kan køre det igennem deres app store..
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 05:37 #3
apple snupper 30%
Avatar billede Stypinsky Nybegynder
13. april 2015 - 08:33 #4
Blueeyez: Hvad gør farmville og pokerspillet? spiller de mod hinanden for købte "diamanter" elller mente du at de udbetale penge til deres spillere?

Sidwave: Vil det sige at hvis en spiller køber "diamanter" for 100 kr. så får jeg kun 70 kr. hver eneste gang?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2015 - 12:07 #5
Nej, spillerne kan købe coins af en art.. Du bør undgå at skullr udbetale penge til brugerne da apple snupper en bid medmindre du har en server der styrer det, men det er så blot en udgift os