Avatar billede skovjuul Nybegynder
13. april 2015 - 00:58 Der er 1 løsning

Se trådløse højtalere i programmet

Jeg er ikke helt sikker på om det her hører til i et hardware-forum i stedet, men jeg starter her.

Jeg er i gang med et talegenkendelsesprogram og i den forbindelse vil jeg gerne kunne sende lyd ud gennem en højtaler i det rum hvor jeg snakker. Der skal være en mikrofon og en højtaler i hvert rum.
Der er jo kommet et have af produkter som Sonos og lign. hvor man kan navngive sine højtalere og vælge hvilke nogen der skal komme lyd ud af på en telefon-app.
Det er det samme jeg vil, bare på PC'en og i mit eget program. Jeg har behov for at kunne tilgå dem asynkront så jeg f.eks. kan spille musik i stuen, mens jeg fører en samtale med computeren i soveværelset.

1) Er der et mærke af trådløse højtalere, hvor der allerede findes et C# API så det er nemt at tilgå? Jeg kunne ikke finde noget brugbart til Sonos (plus et lidt billigere mærke ville være fint :)

2) Et alternativ er et sæt Sound Blaster Wireless Transmitter og nogle ditto recievers eller Sound Blaster SBX 10. Jeg ved ikke om de er nemmere at "se". De benytter sig dog af Bluetooth, som jeg synes kan være lidt ustabilt, især rundt i hele huset.

3) Hvad er den tredje løsning jeg ikke havde overvejet? Eller hvordan kommer jeg ellers godt i gang?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede skovjuul Nybegynder
28. april 2015 - 00:45 #1
åbenbart ingen bud så jeg lukker og slukker.