Avatar billede friiiiis Novice
13. april 2015 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Best Practice mht datatilgængelighed

hej,

Jeg har et object med en masse data i:

List<DataKlasse> dataVar

Klassen indeholder målinger af temperatur som en funktion af tid. Jeg kan kun afbilde temperaturerne ved et tidspunkt.

Når jeg så vil se temperaturerne ved et andet tidspunkt - så har jeg brug for at have adgang til dette data object i alle procedure og funktioner i den pågældende klasse hvori objektet er instantieret.

Hvad er best practice for at have adgang til dette object i hele den klasse hvori objektet er skabt?

1) Skal jeg lavet et field med data objektet?
2) Skal jeg "gemme" data i en base class i en field?
3) andet?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2015 - 02:24 #1
#1 virker ret oplagt.

Du skriver ikke noget som giver anledning til at have et klasse hiraki.
Avatar billede friiiiis Novice
14. april 2015 - 08:57 #2
smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2015 - 17:39 #3
svar