Avatar billede Katrinemb Nybegynder
14. april 2015 - 19:53 Der er 4 kommentarer

MacBook Pro vil ikke tænde!

Jeg har problemer med at opstarte min MacBook Pro.
Da jeg åbnede den for et par timer siden, kun kort tid efter jeg sidst havde brugt den, frøs den og viste de programmer, jeg sidst havde haft åbne. Da jeg ikke kunne komme i kontakt til den overhovedet, holdet jeg slukknappen inde, så den slukkede. Da jeg forsøgte at tænde igen, viste den kun en grå skærm. Jeg søgte en masse på internettet og forsøgte nogle forskellige ting med bl.a. shift og cmd knapperne. Herefter oplevede jeg forskellige ting, når jeg forsøgte at tænde: at der var en cirkel med en streg igennem, at det var et spørgsmålstegn der blinkede, at kun applelogoet viste sig. Situationen er nu, at jeg kan indtaste min kode, når jeg vil logge ind, men herefter sker der ingenting!
Den er kun halvandet/2 år gammel og jeg har opdateret til yosemite, hvis det har nogen betydning.
Jeg håber inderligt der er en, der kan hjælpe.
Med krydsede fingre
Katrine
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. april 2015 - 21:07 #1
Hej, Katrine.

  Umiddelbart vil jeg mene at du har en defekt SSD.

De bedste hilsner
Avatar billede Katrinemb Nybegynder
14. april 2015 - 21:37 #2
Tak for svaret. Jeg ved ikke så meget om det. Hvad skal jeg gøre ved en defekt SSD?
Avatar billede Katrinemb Nybegynder
14. april 2015 - 21:48 #3
Okay. Efter at havde ladet den stå, slukket, i 2 timer, uden at gøre noget som helst ved den, er den nu vågnet op. Nogen ide om hvad det kan betyde? Bør jeg være opmærksom og få den tjekket?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2015 - 12:55 #4
Jeg ville under alle omstændigheder sørge for at få lavet backup af alle dokumenter - jeg turde ikke stole på "harddisken" i den længere (det er den, der er SSD i sådan en maskine).