Avatar billede nexium Nybegynder
15. april 2015 - 13:47 Der er 5 kommentarer

2011 15" i7 MBP sveder over youtube videoer

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål ang. min 15" early 2011 macbook pro, 2.0 ghz i7 quadcore, 8 gb ram, normal mekanisk hdd.

Den er begyndt at bliver ret varm selv ved (relativt) små ting, såsom at se en hd-video på youtube.
Jeg benytter istat menues til at se 'værdier' på computeren, og når jeg ex er på youtube kommer CPU'en nemt op omkring de 80 grader, og blæserene begynder så småt at tage lidt ekstra omdrejninger.

Nogen som ved hvad jeg kan gøre? Er et køle-pasta'en på cpu'en som er ved at være for gammel, eller er det min mac som ikke kan trække hd-youtube uden at svede?
(det har altså ikke været et problem før)

På forhånd tak.
Avatar billede nexium Nybegynder
15. april 2015 - 13:50 #1
ps, jeg har haft den åbnet, og renset blæserne på den.

Jeg begynder at mistænke om det evt kan være grafikkortet der er noget galt med.
Avatar billede egonspock Seniormester
15. april 2015 - 13:55 #2
Kan du komme mere RAM i. Det kan være at den swapper.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2015 - 14:11 #3
oprydning i safari - slet temporære filer, ryd op i installerede programmer (slet dem, der ikke bruges), og kør noget diskdefragmentering.
Avatar billede nexium Nybegynder
17. april 2015 - 16:46 #4
Jeg har opgraderet til 8 gb ram. Tænker ikke det burde være for lidt til at se youtube.

Jeg benytter firefox som standart browser, men jeg har ikke forsøgt at se om varmeudviklingen er anderledes med safari. Det prøver jeg lige.

Men hvad tænker i, kan det være jeg skal lave en clean install? Den er også ved at være lidt sløv i det, så det kan være det bliver en løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 16:56 #5
en komplet gendannelse er da værd at prøve. Efter dette, så slet programmer, der ikke bruges, og få opdateret. Så diskdefragmentering og test.