Avatar billede aphandersen Juniormester
19. april 2015 - 19:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Den angivne værdi er ikke fra den opgivne liste

Jeg anvender Office 2011 til Mac. Jeg har et regneark med 2 ark kaldet "Transaktioner" og "Grupper". Jeg vil nu gerne i en af kolonerne på det ene ark, slå en værdi fra en anden kolonne op i det andet ark og returnere en værdi fra samme række i det ark.

Til dette vil jeg bruge funktionen VLookUp (eller som det hedder på dansk i Office til Mac - LOpslag). Jeg bruger følgende kode:

=LOPSLAG(G2;Grupper!A2:B6;2;falsk)

Altså skal den her tage værdien der står i G2, så skal den gå til arket "Grupper" og i intervallet A2:B6 finde tilsvarende værdi og så returnere værdien i tilsvarende række, bare i kolonne 2.

Når jeg anvender funktionsbyggeren til dette, står der i resultat det korrekte resultat, så det tyder på at funktionen virker. Men når jeg taster enter for at gemme formularen får jeg følgende fejl:

"Den angivne værdi er ikke fra den opgivne liste"

Er der nogen der kan gennemskue hvad denne fejlmeddelelse betyder, hvad fejlen er og hvordan man retter den?
Avatar billede finb Ekspert
20. april 2015 - 12:03 #1
Prøv at navngive
Grupper!A2:B6
kald det fx "gruppeRanget"
og prøv igen
Avatar billede jens48 Ekspert
20. april 2015 - 19:56 #2
Jeg har prøveT at lave det samme på en Mac og får samme fejl. Ved ikke hvorfor, men i stedet for at bruge VOPSLAG kan du bruge INDEKS og SAMMENLIGN og det virker, hvis formelen ser således ud:

=INDEKS(Grupper!B2:B6;SAMMENLIGN(G2;Gruper!A2:A7))
Avatar billede aphandersen Juniormester
17. august 2015 - 09:20 #3
Jeg fik desværre ikke helt den korrekte løsning. Men tak for hjælpen. Opret gerne et svar så jeg kan give point. Ellers lukker jeg den.
Avatar billede jens48 Ekspert
17. august 2015 - 09:42 #4
Hvis forslaget ikke hjalp, må du gerne selv lukke