Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. april 2015 - 11:11 Der er 5 kommentarer

PC Fryser når jeg gamer GTA V

Hejsa,

Når jeg spiller GTA V kan der gå 10 min også fryser min computer. Jeg har næsten lige formateret min computer. Min computer kan køre GTA V på det højeste uden det lagger meeeeeeen den fryser efter 10 min nogengange? og andre gange efter 2 timer.

Jeg har følgende hardware nedunder i min computer. Er det fordi den bliver for varm??

8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
Intel Core i5 3550 @ 3.30GHz
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI)
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-003CA0 ATA Device (SATA)
1397GB Western Digital WDC WD15EADS-00R6B0 ATA Device (SATA)
MSI H61M-P31 (G3) (MS-7788) (SOCKET 0)
Windows 10 Pro Technical Preview 64-bit
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2015 - 11:37 #1
Windows 10 Pro Technical Preview 64-bit
Forvent bugs, crashes, ting der ikke virker mv. Dit OS er ikke final og alt der crasher mv. vil derfor som udgangspunkt pege på det.

Udover det: Hvordan er dine temperaturer under load?
Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. april 2015 - 11:44 #2
Hvilket program kan du anbefalde til måling af temp?
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2015 - 12:34 #3
Jeg plejer at bruge hwmonitor. Det giver et ok overblik:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. april 2015 - 22:38 #4
Jeg har kørt test igennem Valley Benchmark 1.0 i 10 timer hvor jeg har en temp på 70 grader igemmen alle 10 timer. Så det er ikke mit grafikkort som fejler noget?
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2015 - 07:43 #5
#4 Lidt info: Min kollega og jeg har 2 ens maskiner (komplet ens mht. hardware, OS mv.). Hans maskine crasher til desktop i GTA V fra tid til anden (primært i multiplayer), mens min lystigt fortsætter uden problemer.
Før seneste patch havde jeg et enkelt crash eller 2, hvilket forsvandt efter sidste patch. Hos ham havde det en modsat effekt. Nu crasher hans flere gange, men lige som dig er der intet system i det.
Hans crash: Spillet fryser, alt-tab til windows viser at GTA V er crashet.

I og med vi har samme setup, peger alt på installationen. Enkelte på steams og rockstars forum, skriver også at en komplet fjernelse og reinstall af spillet har afhjulpet deres problem (ikke afprøvet af min kollega endnu, men kunne være et bud du kunne forsøge med).

Men det værende sagt: At køre med et OS der ikke er i final er intet andet end en invitation til problemer, crashes, sikkerhedsmæssige issues mv.
Så ind til Windows 10 er final (og der er fuld support fra de applikationer du kører), skal du fortsat ikke forvente at det kører problemfrit.